همزمان با روز میلاد حضرت زهرا (س)، مراسم جشن تکلیف برای بیش از ۳۰۰ دانش آموز دختر ارومیه‌ای برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 26 February 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی امروز همزمان با روز میلاد حضرت فاطمه (س) بیش از ۳۰۰ نفر از دانش آموزان دختر در قالب طرح " از مدرسه تا مسجد " در ارومیه رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفتند.
 
این مراسم در محل مسجد امام خمینی گلباد ارومیه با حضور حجت الاسلام اباذر بیگی مدیرکل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، مدیران و مربیان مدارس شاهد، امام علی و شهید پرهیزگار و دانش آموزان برگزار شد.
 
حجت اسلام بیگی در آئین آغاز این مراسم گفت: این مراسم به منظور رسیدن دختران به سن تکلیف ۹ سالگی و با هدف تقویت ایمان، هم کلام شدن با خدا، آشنایی دانش آموزان با فرایض دینی، آثار و اهمیت برقراری ارتباط با خداوند برگزار می‌شود.
 
وی اضافه کرد: امروز دختران توفیق هم کلام شدن با خدا را پیدا کرده اند و باید از این بابت قدر دان این نعمت باشند. چرا که زود‌تر از هم سن و سالان پسر به این موقعیت رسیده اند و هم کلام شدن با خداوند موجبات پرهیز از گناهان را برای ما فرا هم می‌نماید و باعث می‌شود راه سعادت و خوشبختی را بپیماییم.
 
مدیرکل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در ادامه به آثار و نشانه‌های برپایی نماز نیز اشاره کردند و گفتند: شما نو گلان با بجا آوردن نماز، شکر گزار و قدرشناس نعمت‌های الهی می‌شوید.
 
وی در ادامه ضمن قدردانی از همکاری معلمان و مربیان مدارس و والدینی که در جهت تربیت دینی فرزندان خود گام برمی دارند؛ بیان کرد: شما دانش آموزان باید شکر گزار باشید که در جامعه‌ای اسلامی و خانواده‌ای مسلمان به دنیا آمده اید و بزرگان ما تسلیم شدن در مقابل خداوند را به ما به ارث گذاشته اند تا همیشه پیرو فرمان الهی باشیم.

در ادامه این مراسم دانش آموزان دو رکعت نماز شکر با حضور مسئولان آموزش و پرورش و مربیان خود به جا آوردند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار