معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه فقر مهارت‌های زندگی امروز چالش پیشروی نظام تعلیم و تربیت است، گفت: آموزش مهارت‌های زندگی در کشور ما به شکل کاربردی و متناسب با نیاز دانش آموزان و جامعه بسیار کم‌رنگ است.
کد خبر: ۷۲۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰ 03 March 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی قدرت‌اله قاسمی امروز در آیین استانی گرامی‌داشت هفته امور تربیتی درسالن نیلوفر ناحیه یک ارومیه اظهار کرد: امور تربیتی نهادی است که با مهندسی شهیدان رجایی و باهنر تاسیس گردید و تاکنون ثمرات بسیار ارزشمندی از جمله هدایت و رهبری نسل جوان در دوران 8سال دفاع مقدس داشته است.

وی با اشاره به تدبیر عالمانه شهیدان رجایی و باهنر در خصوص تاسیس نهاد تربیتی افزود: هدف از تاسیس نهاد امور تربیتی فضاسازی فرهنگی برای دفاع از ارزش‌های انقلاب در مدارس، ترویج فرهنگ انسان‌سازی برای تصدی مدیریت‌های آینده کشور، تحکیم سازه‌های معنوی خانواده‌هایی که در آینده دانش آموزان با آن روبرو هستند، مقابله با توطئه‌های فرهنگی استکبار و به طور خلاصه پرورش استعدادهای آینده‌سازان میهن اسلامی برای انقلاب بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: حوزه پرورشی با توجه به سند تحول بنیادین از مهمترین حوزه‌های آموزش و پرورش است که بخش عمده اهداف نظام تعلیم و تربیت تمام ساحتی را تحقق خواهد داد و در طی سال‌های اخیر به رغم فراز و فرودهایی که داشته، روند امیدوارکننده‌ای را طی می‌کند و دستاوردهای مهمی از جمله رویکرد تعلیم و تربیت تمام ساحتی، کاستن از بار سنگین آموزش بر دانش آموزان و تاکید بیشتر بر فعالیت‌های گروهی و پرورشی را به‌دست آورده است.

وی تصریح کرد: کارنامه مربیان امور تربیتی آموزش و پرورش بسیار درخشان است چرا که منش انسانی و اخلاقی را سرلوحه کارهای خود قرار داده‌اند.

قاسمی با اشاره به اینکه همه مسؤولان نظام تربیت در جامعه را عهده‌دار هستند، اظهار کرد: این خطاست که آموزش و پرورش را تنها مسؤول تربیت در جامعه بدانیم، رسانه، خانواده و مسؤولان یک جامعه نیز در جریان تربیت تأثیرگذار هستند.

وی تصریح کرد: آموزش مهارت‌های زندگی در کشور ما به شکل کاربردی و متناسب با نیاز دانش آموزان و جامعه بسیار کم‌رنگ است و امروز باعث شده فقر مهارت‌های زندگی مهم‌ترین چالش پیشروی نظام تعلیم و تربیت باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به توجه جدی مربیان پرورشی و تربیتی به جریان‌سازی تربیتی در آموزش و پرورش، افزود: آموزش در جامعه امروز فرایندهای تعلیم و تربیت را دنبال می‌کند.

وی اضافه کرد: روند جامعه‌پذیر ساختن و اجتماعی کردن دانش آموزان را آشنایی دانش آموزان با هنجارهای اجتماعی با قواعد ریز رفتاری با الگوها و نهایتا برخورداری از یک سبک زندگی سالم منوط به این است که میزان جامعه‌پذیری در مورد آنها دقیق و درست اتفاق افتاده و آنها در فرایند اجتماعی‌شدن فرصت پیدا کنند تا به خوبی هنجارهای اجتماعی را یاد گرفته و به کار ببندند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم  از پیشکسوتان و مربیان امور تربیتی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار