کد خبر: ۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹ 23 February 2015
کم بودن بارش‌ها و کاهش شدید استفاده کنندگان از یک سو و هم‌چنین بسته بودن جاده شمشک به دیزین از سوی دیگر سبب شده تا پیست اسکی دیزین رونق گذشته را نداشته باشد و در آستانه تعطیلی قرار گیرد.
به گزارش ایسنا شما هم با ما هم عقیده‌اید که در کنار جاده زیبای چالوس، یکی از معدود جاذبه‌های استان البرز در زمینه گردشگری، پیست اسکی بین‌المللی دیزین است. این مجموعه همه ساله به ویژه در روزهای تعطیل و پایانی هفته، پذیرای گردشگران و اسکی بازانی از سراسر کشور است که در این میان تهرانی‌ها با وجود دسترسی آسان از طریق محور 54 کیلومتری شمشک - دیزین سهم بیشتری در استفاده از امکانات این مجموعه را به خود اختصاص داده‌اند. این محور که سال‌ها حلقه اتصال ساکنان شمال و شمال شرق تهران به جاده زیبای چالوس و همچنین پیست بین‌المللی دیزین بوده، به دلیل آنچه عدم ایمنی عنوان شده از آبانماه سال جاری بر روی مردم بسته شده و باز هم نمی‌شود اما سوالی که در ذهن ایجاد می‌شود آن است که چگونه محوری که بیش از دو سه دهه باز بوده و عبور و مرور در آن به شکل عادی جریان داشته و حادثه‌ی خاصی (تصادف خودرو اسکی بازان) نیز در آن رخ نداده بسته می‌شود. مدیر مجموعه پیست بین‌المللی دیزین که این تصمیمات (بسته شدن محور شمشک – دیزین) را بی‌ربط به کاهش رونق این پیست و در عوض افزایش رونق پیست‌های اسکی تهران نمی‌داند، معتقد است: در این سال‌ها به غیر از حادثه‌ای که برای برخی کوهنوردان در سال 88 رخ داد ( کشته شدن هشت نفر در سقوط بهمن) اتفاق دیگری در آن منطقه رخ نداده است، البته این در حالی است که این رخداد در چند کیلومتری پیست بین‌المللی دیزین و در منطقه «کلمبستک» روی داده که ارتباطی با دیزین نیز نداشته است. قربانعلی سولقانی، مدیر مجموعه پیست بین‌المللی دیزین در این باره گفت: در مقایسه با سال‌های اخیر به هیچ عنوان شرایط خوبی را سپری نمی‌کنیم و با توجه به افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمدها، در این مدت چندین بار تصمیم به تعطیلی این پیست گرفتیم. وی افزود: از آبانماه سال جاری محور شمشک – دیزین به دلایلی غیرمنطقی بسته شده و همین عاملی شده که بیش از 70 درصد از اسکی بازان و گردشگران خود را از دست بدهیم. سولقانی ادامه داد: اکنون بیش از 200 مربی اسکی این مجموعه بیکار شده‌اند و این شرایط به هیچ عنوان مطلوب نیست، نامه نگاری‌های زیادی با مسئولان ارشد ورزش کشور انجام داده‌ایم اما تا به امروز اتفاقی رخ نداده است.
مدیر یپست بین‌المللی دیزین گفت: در این ماه‌ها مکاتبات زیادی با مسئولان استان البرز انجام داده‌ایم و قول‌های زیادی گرفته‌ایم اما همین که از دیزین می‌روند تمام صحبت‌ها و قول و قرارهایشان فراموش می‌شود. وی یادآورشد: این مسئولان وقتی خودشان و اطرافیانشان از امکانات دیزین استفاده می‌کنند قول همکاری می‌دهند و وقتی که کارشان تمام شد دیگر حالی نیز نمی‌پرسند، در سال‌های گذشته برای هر بار برف‌روبی محور شمشک – دیزین بیش از یکصد میلیون تومان پول پرداخت می‌کردیم و این در حالی است که ما مسئولیتی نیز در این محور نداشتیم. سولقانی گفت: همواره در روزهای پایانی هفته با افت برق روبرو هستیم و این کار ما را مشکل کرده است، نمی‌دانم چه بگویم اما البرزی‌ها هیچ‌گونه حمایتی از این پیست که متعلق به این استان است، انجام نمی‌دهند. 
بسته شدن محور شمشک- دیزین غیرکارشناسی است
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز دراین باره گفت: به هیچ عنوان بسته شدن محور شمشک – دیزین عاقلانه نیست و اعتقاد دارم استانداری تهران و مسئولان راه و شهر سازی بدون دلیل این محور را مسدود کرده‌اند. عزیز اکبریان ادامه داد: بستن این محمور غیرقانونی و غیرکارشناسی است و امیدوارم این امر به زودی رفع شود. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: مکاتبات زیادی در این خصوص انجام داده‌ایم اما تا به امروز ترتیب اثری داده نشده است و دلایلی که برای بستن این محور اعلام می‌کنند غیرعقلانی است و امیدوارم این مسیر باز شود. اکبریان گفت: تهرانی‌ها حادثه‌ای که سال‌ها قبل برای چند خودرو اتفاق افتاد را بهانه کرده‌اند، این محور به راحتی و بدون رخ دادن حادثه‌ای می‌تواند باز باشد اما نمی‌دانم چرا این تصمیم را گرفته‌اند. وی ادامه داد: بستن این محور از سمت تهرانی‌ها به نوعی فرار رو به جلو است، این که این جاده را بسته‌اند تا حادثه‌ای رخ ندهد بهانه‌گیری است، اگر این طور باشد که ما نیز در خیابان نباید راه برویم چرا که امکان دارد پایمان در چاله بیفتد. اکبریان با بیان این که گوش شنوایی دراین خصوص وجود ندارد، افزود: رایزنی‌های زیادی در زمان استاندار قبلی و همچنین فعلی انجام داده‌ایم، ما کار دیگری نمی‌توانیم انجام بدهیم؛ چرا که این محور در محدوده استان تهران است.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری کرج نیز گفت: مکاتبات لازم در خصوص بسته بودن محور شمشک – دیزین در حال انجام است و در تلاش هستیم این جاده باز شود. رضا عسگری ادامه داد: مدیران پیست بین‌المللی دیزین اعتقاد دارند این محور به دلیل رونق گرفتن پیست‌های اسکی تهران بسته شده در حالی که این تفکر به هیچ عنوان نمی‌تواند درست باشد. وی اضافه کرد: به طور قطع اشکالاتی در محور شمشک – دیزین وجود دارد که با برطرف شدن این مشکلات به طور قطع این جاده که اتصال دهنده مردم تهران به جاده جالوس و پیست دیزین است، باز خواهد شد. عسگری در پایان گفت: ما به طور قطع از پیست بین‌المللی دیزین حمایت خواهیم کرد، چرا که از جاذبه‌های گردشگری استان البرز به شمار می‌رود و ما وظیفه داریم از امکانات این استان مراقبت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار