رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان غربی : هتک حیثیت و نشر اکاذیب به ویژه در شبکه های اجتماعی تلفن همراه، در صدر جرایم فضای مجازی در استان قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱ 09 August 2015
به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، سرهنگ حسن کوره بلاغی در جلسه ای که با خبرنگاران داشت، گفت: ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان غربی دو درصد بیشتر از شاخص کشوری پرونده ها را کشف کرده اند و زمان کشف نیز 45 روز کمتر از شاخص کشوری بوده است.
وی اظهار کرد: بیشترین جرائم که در سال گذشته وجود داشته مربوط به برداشت های غیرمجاز و هک کردن حساب های هموطنان بوده است.
سرهنگ کوره بلاغی افزود: امسال 82 درصد کل پرونده های ارجاعی به حوزه پلیس فتا کشف شده که ارزش مالی این پرونده ها 250 میلیون تومان بوده است و در این باره 200 میلیون تومان آن تمام و کمال به صاحبان آنها برگردانده شده‌اند درضمن برداشت غیرمجاز از حساب های شخصی افراد که در سالهای گذشته بالاترین میزان جرایم را به خود اختصاص می داد، امسال در رده دوم قرار گرفته است.  این برداشت های غیرمجاز به دلیل ناآگاهی افراد در خصوص طریقه استفاده از حساب ها به ویژه با استفاده از دستگاههای خودپرداز و شبکه اینترنت انجام می گیرد و تاکنون پرونده ای در خصوص نفوذ به سیستم بانکی و برداشت غیرمجاز از این طریق نداشته ایم.
وی  اظهار کرد: امسال هتک حیثیت نشر اکاذیب به ویژه در شبکه های اجتماعی تلفن همراه در فضای مجازی افزایش قابل توجه ای داشته بطوریکه در صدر جرایم فضای مجازی در آذربایجان غربی قرار گرفته است.که کلاه برداری، فریب دختران و پسران جوان، سو استفاده مالی و سو استفاده های جنسی از دختران جزو بزرگترین مشکلات ما در فضای مجازی است و در این باره بازه زمانی کشف و تحویل پرونده ها در روال قانونی 65 روز بوده است اما تلاش امسال همکاران این بازده زمانی را به 25 روز رسانده است و ما باید با آموزش فراوان،برای برطرف کردن این مشکلات تلاش نماییم.
وی افزود:88درصد کاربرانی که در فضای مجازی کلاه برداری کرده اند، مرد و 12 درصد آنها زن بوده و میانگین سنی آنها 19 تا 35 سال می باشد.
رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی به اقدامات انجام شده در جهت آگاهی و آموزش همشهریان و اطلاع رسانی و آموزش اشاره کرد و گفت: تاکنون چاپ 2000 برگه بروشور و 28 بنر در سطح شهر جهت آگاهی و آموزش از طریق صداوسیما و رادیو، برگزاری 33 مورد کلاس های آموزشی در مدارس، مساجد،دانشگاه انجام شده و خوشبختانه از بازده خوبی برخوردار بوده است. 
وی افزود: از هموطنان خواهشمندیم اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را در فضای مجازی قرار ندهند و در این زمینه متاسفانه جوانان و نوجوانان در معرض آسیب بوده و رفتارها و اخلاق در این حوزه رعایت نمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار