کد خبر: ۷۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 11 August 2015

کسب درآمد شرکت‌های دانش بنيان توليدی استان البرز رتبه ی سوم کشوری را به خود اختصاص داد.

مهندس عطاءالله ربانی، رئيس پارک علم و فناوری البرز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، با اعلام اين خبر گفت: شرکت‌های دانش بنيان توليدی استان البرز با درآمد بيش از 790 ميليارد ريال طی يکسال گذشته با بيش از شش درصد از درآمد شرکت های دانش بنيان سراسر کشور در رتبه سوم قرار گرفت.

وی افزود: استان های تهران و خراسان رضوی نيز در رتبه های اول و دوم قرار گرفتند.

رئيس پارک علم و فناوری البرز اظهار کرد: استان البرز در توزيع استانی شرکت‌های دانش بنيان رتبه هفتم کشوری را به خود اختصاص داد و استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی در اين زمينه در رتبه های اول تا سوم قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: استان البرز دارای 39 شرکت دانش بنيان است که از اين تعداد 11 شرکت توليدی، 27 شرکت نوپا و يک شرکت صنعتی است که در مجموع سه درصد از شرکت‌های دانش بنيان کل کشور را شامل می‌شوند.

ربانی اذعان کرد: با توجه به آمار شرکت‌های دانش بنيان استان البرز و ميزان کسب درآمد اين شرکت‌ها می‌توان گفت که ارزش افزوده محصولات شرکت های دانش بنيان در استان البرز به نسبت ساير استان ها بالاست و همين مسئله دليلی بر مطرح شدن استان البرز به عنوان قطب علم و فناوری کشور باشد.

ربانی در بخش ديگری از سخنان خود به درآمد شرکت های دانش بنيان نوپا اشاره کرد و گفت: شرکت های نوپای استان با کسب درآمد 14 ميليارد ريالی رتبه يازدهم کشوری را دارند که بايد اهتمام ويژه‌ای در خصوص تجاری سازی شرکت های نوپا صورت گيرد.

وی يادآور شد: درسال گذشته شرکت‌های فناور استان البرز در استفاده از تسهيلات صندوق نوآوری و شکوفايی جز استان‌های فعال کشوری بوده‌اند.

ربانی در پايان گفت: در نيمه سال 1393 هفت شرکت دانش بنيان در استان البرز مستقر بودند که با افزايش چند برابری امسال به 39 شرکت ارتقا پيدا کرده‌اند که از اين تعداد 18 شرکت دانش بنيان عضو پارک علم و فناوری البرز هستند که خود بيانگر افزايش فعاليت روز افزون پارک علم و فناوری البرز در عرصه گسترش شرکت های فناور و دانش بنيان برای رسيدن به اهداف سند چشم انداز سال1404 است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار