رسانه ها از این اطلاعیه به عنوان احتمال وقوع سیل یاد کردند و این در حالی است که طی روزهای یاد شده در اطلاعیه فوق، آسمان استان البرز آفتابی و مردم شاهد افزایش 3 درجه ای دمای هوا هم بودند.
کد خبر: ۷۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳ 12 August 2015

به گزارش تابناک – البرز: بیست و هشتم تیر ماه گذشته حدود 7 دقیقه بارش باران در استان البرز منجر به سیلی ویرانگر در روستای سیجان شد.

حاصل این سیل، 8 کشته و حداقل 50 میلیارد تومان خسارت بود و این در حالی است که مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز تاکید داشت، طی اخطاری به استاندار، فرمانداران، مدیریت بحران استان و حتی شهرداران، شرایط را پیش بینی کرده است.
از سوی دیگر هیربد معصومی معاون استاندار البرز که انتقادهایی نسبت به عملکرد وی و مدیریت بحران در زمان وقوع سیل مطرح است، مدعی بودند که اخطاری از سوی هواشناسی دریافت نکردند.
همچنین شهروندان البرزی نیز می گفتند که اخطار به مسئولان ارشد در شرایطی که مردم بی اطلاع هستند، چه فایده ای می تواند داشته باشد؟
همین کش و قوس ها موجب شده که اداره کل هواشناسی البرز، احتیاط بیشتری داشته و تلاش کند که احتمالات هرچند کوچک را به موقع اطلاع رسانی کند.
در همین رابطه روز هجدهم مردادماه این اداره اخطاری را منتشر و اعلام کرد: "
پيرو اطلاعيه شماره ۲۴ تاريخ ۱۳۹۴/۰۵/۱۵ به اطلاع مي‌رساند كه موج تراز مياني از امشب تا روز دوشنبه از فراز مناطق مركزي تا شرق درياي خزر عبور مي كند. گذر اين سامانه جوي سبب تشديد ناپايداري همرفتي در دامنه هاي شمالي البرز، و دامنه هاي البرز مركزي در شمال استان تهران و با احتمال كمتر در شمال استان البرز خواهد شد. پيامد اين شرايط بارش رگباري باران ، رعد و برق و وزش باد محلي شديد يا توفان تندري در مناطق ياد شده خواهد شد.
به سبب بارش­هاي رگباري و توفان تندري كه جزء ماهيت بارش­هاي همرفتي و تابستانه است، احتمال بروز سيلاب در مسيل­ها و رودخانه ­هاي محلي وجود دارد. از اين رو توصيه مي شود براي كاهش خسارات احتمالي ، اقدام لازم پيشگيرانه انجام شود و لازم است در مناطق ياد شده ضمن بكارگيري نكات ايمني از توقف در حاشيه رودخانه ها و مناطق مستعد سيل خودداري شود.
همچنين در مناطق جنوبي استان به سبب وزش باد محلي شديد، باد و گرد و خاك پيش بيني مي شود."
رسانه ها از جمله ایسنا از این اطلاعیه و اخطاریه به عنوان احتمال وقوع سیل یاد کردند و هشدارهایی را به مردم دادند.
این در حالی است که طی روزهای یادشده در اطلاعیه فوق، آسمان استان البرز آفتابی بوده و مردم شاهد افزایش 3 درجه ای دمای هوا هم بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار