مدیر آموزش و پرورش شهرستان ارومیه گفت: 170 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مهر ماه امسال به مدرسه می‌روند که بیشتر آنها ثبت نام شده‌اند.
کد خبر: ۷۶۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ 30 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمد مجرد امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ارومیه، با اشاره به اینکه امسال هشت هزار نفر از دانش‌آموزان شهرستان ارومیه در پایگاه‌های تابستانی ثبت نام کردند اظهار کرد: زمان آغاز فعالیت این پایگاه‌ها هفته اول تیر ماه بود و این فعالیت‌ها نیز تا اواخر مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به وجود 90 هزار نفر دانش‌آموز دوره ابتدایی در سطح شهرستان ارومیه تصریح کرد: تاکنون 83 هزار نفر از این دانش‌آموزان ثبت نام کرده و هفت هزار نفر از آنها باقی مانده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ارومیه گفت: تاکنون 92 درصد ثبت نام مدارس ابتدایی رو به پایان بوده و 90 درصد ثبت نام از دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و معادل 33 هزار نفر انجام شده است و علاوه بر آن، 50 درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم نیز ثبت نام خود را به پایان رسانده‌اند.

وی بیان کرد: در حالت کنونی امسال 170 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مهر ماه امسال به مدرسه می‌روند که بیشتر آنها ثبت نام شده‌اند.

مجرد با اشاره به یکی از چالش‌های رو به روی آموزش و پرورش افزود: متاسفانه تنظیم اجاره‌نامه‌های صوری سبب ثبت نام دانش‌آموزان در غیر محل سکونت آنان شده است.

وی با بیان اینکه امسال هفت هزار و 190 نفر معلم رسمی و پیمانی در مهر ماه به آموزش پرداخته و 235 نفر از آنان نیز بازنشست می‌شوند اظهار کرد: این در حالی است که آموزش و پرورش شهرستان ارومیه با کمبود معلم مواجه بوده اما با این وجود، اول مهر ماه امسال شاهد کلاس بدون معلم نخواهیم بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ارومیه با اشاره به اینکه کتب مورد نیاز آموزشی از طریق آموزش و پرورش نیز انبار شده است گفت: این کتاب‌ها از ابتدای شهریور ماه توزیع شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و هم اکنون تنها در چند ماده درسی کمبودهایی وجود دارد که آن را نیز تحویل خواهیم گرفت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اخذ شهریه در مدارس ممنوع است بیان کرد: حتی اگر مدیران به صورت اختیاری نیز شهریه از دانش‌آموزان اخذ کنند خلاف کرده و با مدیران خاطی برخورد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار