با تلاش بهزیستی البرز انجام می‌شود
200 نفر از بیماران صعب‌العلاج البرز در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری و توسط پرفسور رولفز و پرفسور نصرت فیروزیان معاینه می‌شوند.
کد خبر: ۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱ 24 February 2015
به گزارش تابناک – البرز: استان البرز دارای بیش از 3 میلیون نفر جمعیت است که دو سوم این جمعیت یعنی در حدود 2 میلیون نفر در مرکز استان و شهرستان کرج سکونت دارند.
تجمع جمعیت در البرز موجب شده که امکانات درمانی و بیمارستانی جوابگوی نیاز بیماران نباشد. این وضعیت برای بیماران صعب‌العلاج و افرادی که مبتلا به بیماری‌های نادر و ناشناخته ژنتیکی هستند، به مراتب‌ سخت‌تر می‌شود.
در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد این بیماران در استان البرز وجود ندارد.
در این ارتباط اداره کل بهزیستی استان البرز طی تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد بیماری‌های نادر ایران همایشی را با حضور بیش از 3 هزار نفر از افراد متخصص و پزشکان داخلی و خارجی ترتیب داده‌ است.
افروز بهرامی مدیر کل اداره بهزیستی استان البرز به خبرنگار تابناک البرز می‌گوید: این همایش روز جمعه مصادف با هشتم اسفند ماه و همزمان با روز جهانی بیماری‌های نادر در سالن اجلاس سران و با حضور بیش از 3 هزار متخصص و میهمان داخلی و خارجی، محققان و بیماران مبتلا به بیماری‌های نادر و خانواده‌های آنها برگزار می‌شود.
وی بیان داشت: سخنران این مراسم دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و برنامه‌ای کم‌نظیر و ارزشمند نیز در حاشیه این همایش ترتیب داده‌ایم.
مدیر کل اداره بهزیستی استان البرز اظهار داشت: صبح این روز 200 نفر از بیماران صعب‌العلاج ژنتیک و سرطان ساکن استان البرز با تلاش این اداره در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری و توسط پرفسور رولفز و پرفسور نصرت فیروزیان که ساکن آلمان هستند، ویزیت می‌شوند.
بهرامی گفت: این پزشکان در زمینه عصب‌شناسی، ژنتیک و سرطان از جمله سرشناس‌ترین متخصصان جهان هستند و به صورت رایگان 200 بیمار البرزی را وزیت می‌کنند.
وی بیان داشت: همچنین بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بهزیستی استان البرز با بنیاد بیماری‌های نادر امضا کرده‌اند، تامین دارو و ادامه درمان این بیماران نیز به صورت رایگان انجام شده و هزینه‌های درمان توسط بنیاد بیماری‌های نادر ایران تامین می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
سلام خواهرم سرطان معده و کبد گرفته 4 ماه شیمی درمانی شده ولی ج نداد.
چه جوری میشه دکتر رو دید ترو خدا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه با سلام . با بهزیستی استان البرز تماس حاصل فرمایید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار