کد خبر: ۷۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸ 15 August 2015

فرماندار شهرستان فردیس گفت: شهرستان فردیس از فقر فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ای رنج می‌برد.

مهدی مهرور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس اظهار داشت: متأسفانه شهرستان فردیس هنوز نتوانسته به رشد در خور توجهی دست پیدا کند و برخی از کمبودها و نبود امکانات فرهنگی،‌خدماتی، آموزشی و کمبود سرانه‌های بهداشتی مردم را رنج می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای مهم این شهرستان توسعه فضاهای فرهنگی است تا بتوانیم بسیاری از معضلات اجتماعی را به تناسب با کاهش مواجه کنیم.

فرماندار فردیس با بیان اینکه شهرستان 500 هزار نفری فردیس از کمبود و نبود فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ای رنج می‌برد، ‌تأکید کرد: لازم است تا مسئولان چاره‌جویی اساسی را در این خصوص داشته باشند و با تأمین اعتبارات مسیر توسعه فرهنگی این شهرستان را ایجاد کنند.

مهرور خاطرنشان کرد: این شهرستان فعالان فرهنگی بسیاری را در خود جای داده است اما متأسفانه نبود فضاهای لازم امکان فعالیت درست آنان را سلب کرده است و سبب شده است که این افراد برای بروز استعدادهای خود به تهران و با کرج بیایند.

وی با اشاره به اینکه توسعه فضاهای کتابخانه‌ای می‌تواند مسیر رشد و اعتلای افراد را فراهم کند افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در بین افراد دارای قواعدی است که ابتدا باید امکانات اولیه فراهم شود.

این مسئول گفت: در این راستا ابتدا باید فضاهای کتابخانه‌ای و کتاب برای افراد فراهم شود تا آنان تشویق به خواندن و مطالعه شوند.

مهرور با بیان اینکه طبق استانداردها باید به ازای هر 100 نفر هشت متر فضای کتابخوانی وجود داشته باشد، ادامه داد: این در حالی است که هم اکنون شهر فردیس با بهره‌مندی از 500 هزار نفر جمعیت تنها صاحب چهار کتابخانه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار