کد خبر: ۷۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 16 August 2015

مدیرکل جهاد کشاوزری استان البرز گفت: با توجه به لطمه‌ها و ضربه‌هاي شديدي كه در عرصه كشاورزي و كاهش يا فقدان منابع آب متحمل شده‌ايم بايد به سمت و سويي برويم كه آسيب‌ها را به حداقل برسانيم.

سیدمجید موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: در اتخاذ روش‌ها و سیاست‌های مختلف در بخش کشاورزی باید نهایت دقت و احتیاط را به کار گرفت تا از وارد آمدن خسارات غیرقابل جبران به این بخش جلوگیری شود.

وی افزود: به عنوان مثال در حال حاضر همگان بر بحران آب و کمبود منابع آبی اذعان دارند ولی نباید در راستای حل این مشکل از موضوعات و بحث‌های مهم دیگر غافل شده و باعث بروز مشکلات دیگر شویم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همانطور که جبران کمبود آب مشکل است جبران صدمه‌ها و آسیب‌های وارده به بخش تولیدات کشاورزی نیز غیرقابل جبران خواهد بود.

موسوی ادامه داد: برگشت یک واحد تولیدی در بخش کشاورزی به عرصه تولید در نتیجه کمبود منابع آبی بسیار مشکل خواهد بود، وضعیت منابع آبی ممکن است در اثر بهتر شدن وضعیت بارش‌ها در مدت چند سال بهبود یابد ولی اگر واحد تولیدی در بخش کشاورزی به عنوان یکی از بخش‌های اقتصادی به تعطیلی منجر شود برگشت‌پذیری آن بسیار هزینه‌بر و زمان‌بر خواهد بود.

مدیرکل جهاد کشاورزی البرز در پایان گفت: بخش کشاورزی نقش موثری در اشتغالزایی در کشورمان و به ویژه در استان البرز دارد و نباید در راستای حل بحران آب خللی به تولیدات کشاورزی در حوزه‌های مختلف وارد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار