کد خبر: ۸۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴ 23 August 2015

دبیر جشنواره معرفی ارقام زراعی و باغی وزارت جهاد کشاورزی گفت: 24 رقم بذر زارعی و باغی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، گودرز نجفیان صبح امروز در جشنواره معرفی ارقام زراعی و باغی که در موسسه اصلاح، تهیه نهال و بذر کرج برگزار شد از رونمایی 24 رقم بذر زراعی و باغی خبر داد.

دبیر جشنواره معرفی ارقام زراعی و باغی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: با رونمایی از این بذور می‌توانیم محصولات کشاورزی و باغی را به سمت تولیدات بیشتر و کیفیت بالاتر پیش ببریم.

این مسئول با بیان اینکه این جشنواره نخستین جشنواره معرفی ارقام زراعی و باغی در البرز آغاز است، افزود: با حمایت از بخش کشاورزی می‌توانیم این صنعت را به سمت توسعه و پیشرفت بیشتر سوق دهیم و تولیدات محصولات را کیفی‌تر کنیم.

نجفیان ادامه داد: در این جشنواره 24 رقم بذر زراعی و باغی رونمایی شد که از این تعداد 10 رقم مربوط به سال گذشته است.

به گفته این مسئول محققان وزارت جهاد کشاورزی امسال نیز موفق شده‌اند به 14 رقم جدید کشاورزی دست پیدا کنند.

دبیر جشنواره معرفی ارقام زراعی و باغی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: با دستیابی به این ارقام جدید تولیدات در بخش کشاورزی با رونق بیشتری همراه خواهد بود.

وی بر ضرورت دستیابی به ارقام و بذور جدید تأکید کرد و گفت: دستیابی به این ارقام جدید یکی از مهمترین نیازهای کشور در بخش کشاورزی است تا بتوانیم در زمینه کشاورزی خودکفاتر شویم.

نجفیان تحقق این امر را حمایت بیشتر مسئولان از محققان و پژوهشگران در صنعت کشاورزی عنوان کرد و اظهار کرد: با حمایت از محققان در صنعت کشاورزی می‌توانیم به یافته‌های جدید در بخش‌های مختلف کشاورزی دست پیدا کنیم و به سمت شکوفایی و خودکفایی بیشتر گام برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار