کد خبر: ۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵ 26 February 2015
قائم مقام مرکز داوری اتاق ایران گفت: با گذشت ۱۰ سال از فعالیت مرکز داوری اتاق ایران ۸۰۰ پرونده عمدتا کلان فعالان اقتصادی کشور از طریق مرکز داوری اتاق ایران حل و فصل شد.
حمیدرضا اصلانی در سمینار نخستین دوره مقدماتی آموزش داوری استان البرز که پیش از ظهر امروز در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این دوره از سمینارهای آموزشی مرکز داوری اتاق ایران افزایش سطح تخصصی وکلا و داوران است، اظهار داشت:  ترویج داوری یک امر دستوری نیست و باید در این زمینه فرهنگ تخصصی ایجاد شود.
وی با بیان اینکه برگزاری این نشست‌ها سبب می‌شود وکلا، قضات و سایر اعضا مرکز داوری تخصصی‌تر به مباحث حوزه داوری بپردازند، افزود: داوری به معنای کدخدا منشی از قدیم در فرهنگ ما بود اما این مهم غیر از چیزی است که ما به عنوان داوری می‌شناسیم.
قائم مقام مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه امید است این مراسم موجب ارتقا سطح داوری در استان البرز شود، خاطرنشان کرد: با گذشت 10 سال از فعالیت مرکز داوری اتاق ایران 800 پرونده عمدتا کلان فعالان اقتصادی کشور از طریق مرکز داوری اتاق ایران حل و فصل شد.
اصلانی با اشاره به اینکه در طول سنوات گذشته تعداد قابل توجهی از افراد و فعالان اقتصادی برای رفع اختلاف دعاوی خود به مرکز داوری اتاق ایران مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: این امر بیانگر اعتماد فعالان اقتصادی و طرفین دعاوی به مرکز داوری اتاق ایران  است.
وی با تاکید بر اینکه قوه قضاییه به دنبال ترویج داوری است، اظهار داشت: مرکز داوری اتاق بازرگانی کشور در کنار قوه قضائیه سعی بر حل اختلافات بین فعالان اقتصادی و طرفین دعاوی را دارد که این امر سبب کم کردن بار محاکم و در حقیقت یار‌ی‌رسانی به دستگاه قضا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار