کد خبر: ۸۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰ 30 August 2015

حجت الاسلام حسین رضاپور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه در سال گذشته ناظرین شرعی مستقر در 2 کشتارگاه دام و 5 کشتارگاه طیور فعال در استان امر نظارت شرعی بر ذبح اسلامی را به طور مستمر انجام دادند، اظهار داشت: در این راستا تعداد 23 میلیون و 724 هزار و 604 قطعه طیور گوشتی، 178 هزار و 630 راس دام سبک و تعداد 26 هزار و 105 راس دام بزرگ به صورت اسلامی ذبح شده‌اند.

وی با اشاره به آمار نظارت شرعی در 4 ماهه نخست سال جاری، افزود: در این مدت تعداد 7 میلیون و 976 هزار و 777 قطعه طیور گوشتی، تعداد 8 هزار و 998 راس دام بزرگ و تعداد 65 هزار و 2 راس دام سبک نیز تحت نظارت شرعی ناظرین ذبح اسلامی شدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دامپزشکی استان البرز گفت: در 4 ماهه ابتدای سال جاری تعداد 248 شترمرغ نیز در کشتارگاه دام البرز و با رعایت مسائل شرعی ذبح شدند.

حجت‌الاسلام رضاپور ضمن قدردانی از زحمات بی شائبه ناظران شرعی مستقر در کشتارگاه‌ها، مراکز عمل‌آوری، فرآوری و بسته‌بندی تحت پوشش دامپزشکی خاطرنشان کرد: در سال 93 یک دوره آموزشی تئوری و عملی برای ذابحان شرعی برگزار شد که بر اساس آن تعداد 45 کارت ذابح برای ذابحین مشغول در کشتارگاه‌های استان صادر شد.

وی در مورد مراکز عمل‌آوری و فرآوری تصریح کرد: از سال گذشته در اینگونه مراکز نیز ناظران شرعی مستقر شده تا در امر نظارت بر گوشت مصرفی از لحاظ کد حلال گوشت‌های وارداتی، نظارت بر مواد افزودنی، کنترل عدم استفاده از مواد افزودنی غیرشرعی و همچنین روکش‌های حیوانی و اجزاء حرام نظارت‌های لازم را اعمال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار