عجب حکایتی است؛
بررسی فراز و نشیب‌های ضرورت استفاده از ماسک که توسط وزارت بهداشت به مردم اعلام شد و شرایط این کالا در بازار استان البرز خالی از لطف نیست، مردم به قیمت‌ها و نبود ماسک معترضند و مجموعه درمانی به ماسک نزدن به مردم!
کد خبر: ۸۸۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ 01 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» پس از شیوع موج دوم کرونا و تغییر رفتار ویروس کرونا پزشکان وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد که استفاده از ماسک واجب و ضروری است و همه مردم برای کمک به مقابله با شیوع کرونا و پیشگیری از بیماری ماسک بزنند.اما این اعلام کافی نبود چرا که در این برهه زمانی هنوز دست سوء استفاده گران کوتاه نشده است و شاهدیم که ماسک با قیمت‌ بالا و غیر واقعی در کنار خیابان، سوپرمارکت‌ها، ابزار فروشی‌ها و بسیاری از مراکز دیگر بجز داروخانه‌ها به فروش می‌رسد!با توجه به اینکه گفته شده استفاده چند ساعته از هر ماسک میزان اثرگذاری آن را کاهش می‌دهد، نیاز هر فرد در جامعه روزانه یک ماسک است، اما با توجه به کمبود این کالا و قیمت‌های نجومی آیا این امر ممکن است؟البته گروهی نیز به استفاده از ماسک خانگی و پارچه اکتفا می‌کنند، معاون وزیر بهداشت و درمان نیز یکی از این افراد است و همین امر موجب شد تا بخشی از مردم از فکر خرید و استفاده از ماسک صنعتی غافل شوند.
کیومرث پوررستمی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: شیوع کرونا در موج دوم با شدت بیشتری آغاز شده است و ضرورت استفاده از ماسک همچنان مورد تأکید قرار دارد.

پوررستمی با بیان اینکه مردم تنها در منزل می‌توانند ماسک نزنند، اظهار کرد: وضعیت ما قرمز است و باید شرایط بهداشتی را رعایت کنیم چرا که رفتار مردم در این برهه از زمان بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ماسک‌های صنعتی برای استفاده از بخش درمانی است و ماسک‌های کارگاهی به دست مردم می‌رسد، ادامه داد: این دسته از ماسک‌های کارگاهی به تأیید دانشگاه علوم پزشکی رسیده است.

این مقام مسؤول اضافه کرد: با هدف ارتقاء کیفیت و افزایش ضریب ایمنی دوره‌های آموزشی و توجیهی برای کارگاه‌های کوچک تولید ماسک توسط دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.

پوررستمی تصریح کرد: میزان تأثیر گذاری ماسک‌های پارچه ای و خانگی توسط وزارت بهداشت و درمان در حال بررسی است و به زودی اعلام خواهد شد.در این میان مسئله به نام کمبود ماسک در داروخانه‌های استان و مراکز مربوطه و قیمت ماسک در مراکز غیر مربوطه مورد اعتراض شهروندان و مردم استان البرز قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار