در اجرای طرح مبارزه با تغییر اراضی که در منطقه چهار باغ ساوجبلاغ اجرا شد۱۷۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی که به صورت غیر مجاز تغییری کاربری داشتند تخریب شد؛ از جمله اراضی تخریب شده، شهرکی ۱۰ هکتاری با ۸۰ ویلا بود که این شهرک توسط یکی از اشخاص صاحب نفوذ و آشنا به قانون ساخته شده بود.
کد خبر: ۸۸۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ 03 August 2020

ماجرای تخریب شهرک ویلایی غیرمجاز یکی از صاحب نفوذان آشنا به قانون در البرز!؟

به گزارش «تابناک البرز» رئیس دادگستری البرز در اجرای تخریب این اراضی گفت: متاسفانه حدود ۲۵ هزار ویلا در منطقه ساوجبلاغ به صورت غیر قانونی ساخته شده و ۱۷۰ هزار کیلومتر از اراضی کشاورزی در معرض تغییر کاربری قرار دارد.

او با بیان این که تغییر کاربری برخی از این زمین‌ها توسط افراد با نفوذ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی انجام شده است، افزود: قانون مبارزه با تغییر اراضی به صورت جدی در استان بدون هیچ تبعیضی اجرا می‌شود.

فاضلی در ادامه به برخورد قاطع با مدیران متخلف یا بی تفاوت نسبت به تغییر کاربری اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های خدمات رسانی که بدون مجوز اقدام به ارائه خدمات آب، برق، گاز به واحد‌های غیر مجاز می‌کنند باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

او افزود: یکی از چالش‌های نهاد‌های دولتی ساخت مجدد این ویلاها است که نظارت و رصد برای جلوگیری از ساخت مجدد این ویلا‌ها در دستور کار دادگستری قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار