رئیس شورای عالی استان البرز با بیان اینکه بازنگری در قانون شوراها ضروری است، گفت: شوراها نتوانستند پس از پنج دوره به رسالت اصلی خود عمل کنند.
کد خبر: ۸۸۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷ 04 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» نادر ایزدبین پیشاز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه بعد از گذشت پنج دوره از عمر شوراها، آنها نتوانستند به رسالت اصلی خود بپردازند.

وی با بیان اینکه شوراها با تاخیر 20 ساله در مقایسه با دیگر قوا راه‌اندازی شده است، افزود: زمینه خوبی برای ارائه  توانمندی شوراها و رسیدن آنها به جایگاه واقعی فراهم نشده است.

رئیس شورای عالی استان البرز با عنوان اینکه قانون شوراها بسیار ضعیف است، بیان کرد: در حوزه‌های مختلف مدیریت واحد شهری قوانین نیازمند بازنگری و تقویت است.

ایزدبین با اشاره به اینکه این بازنگری از سوی شورای عالی استان‌ها انجام و به مجلس ارسال شده است، تصریح کرد: انتظار می‌رود در مجلس یازدهم با تعاملی که با نمایندگان مجلس وجود دارد این قانون بازنگری شود.

وی یکی از موارد مهم در بحث اصلاح قوانین، جرم انگاری ماده 100 عنوان کرد و گفت: باید بازنگری در قانون ماده 100 باید به نحوی انجام شود که سیستم‌های نظارتی بتوانند بر عملکرد ساخت و ساز و تخلفات ورود پیدا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار