رئیس پلیس فتا استان البرز با توصیه به شهروندان گفت: سیم کارت روشن خود را به هیچ وجه در اختیار دیگران نگذارید.
کد خبر: ۸۸۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ 05 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ محمد اقبالی گفت: با توجه به این که بسیاری از جرائم و کلاهبرداری های اینترنتی و تلفنی با استفاده از سیم کارت های تلفن همراه سایر افراد انجام می شود، از شهروندان درخواست داریم به هیچ وجه سیم کارت روشن خود را در اختیار دیگران نگذارند.

وی افزود: شهروندان حتما در نظر داشته باشند که در هنگام انتقال سند مالکیت سیم کارت هایشان حتما اکانت های شبکه های اجتماعی که با آن سیم کارت فعال شده اند را حذف کنند، چرا که احتمال سوء استفاده از اکانت ها در شبکه های اجتماعی توسط خریدار سیم کارت متصور است.

این مقام انتظامی با بیان این که خرید و فروش سیم کارت های روشن بدون انجام تغییر سند مالکیت غیر قانونی است، اظهار داشت: شهروندان به هیچ وجه سیم کارت های روشن را که بدون تغیر سند مالکیت به فروش می رسند را خریداری نکنند.

سرهنگ اقبالی در ادامه با اشاره به خرید های اینترنتی شهروندان از کانال های تلگرامی اشاره کرد و اظهار داشت: کاربران از اعتماد بی مورد به کانال های تلگرامی فروش اجناس خودداری کنند .

رئیس پلیس فتا استان البرز در پایان با اشاره به آسیب هایی که سیم کارت روشن می تواند متوجه صاحبش کند اشاره کرد و گفت: شهروندان برای مشخص نمودن تعداد سیم کارت های فعال خود به سایت www.mobilecount.cra.ir مراجعه و یا شماره ملی خود را به سامانه 3000150 پیامک کنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار