از آغاز سال تاکنون، بیش از ۴ هزار کانتینتر میوه و صیفی جات تولیدی استان البرز به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۸۸۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 05 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» سید احمد میرجلیلی در خصوص اهمیت توجه به موضوع توسعه صادرات و رفع چالش ها در این‌ مورد اظهار کرد: در زمینه صادرات و معرفی هر چه بیشتر برندهای ایرانی باید به گونه ای عمل شود که تولید کنندگان کشور در سطح دنیا به خوبی معرفی شوند و بتوانند به تعاملات تجاری خوبی دست یابند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با اشاره به ظرفیت های موجود در بحث صادرات میوه و تره بار و صیفی‌ جات بیان کرد: در صادرات این محصولات استان البرز یک برند در کشورمان است و هیچ نقطه ای از ایران مانند البرز برای تولید این محصولات کشاورزی مناسب نیست‌.

وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه رقم صادرات میوه و تره بار و صیفی جات از استان البرز قابل توجه است، بیان کرد: سال گذشته بالغ بر ۱۱ هزار کانتینر از انواع این محصولات از استان البرز صادر شده است.

به گفته میر جلیلی از ابتدای سال جاری تاکنون علیرغم مشکلات اقتصادی، گرانی، تورم و نوسانات ارزی صادرات انواع میوه و تره بار و صیفی جات از استان البرز به خوبی انجام شده و تا امروز حدود ۴۰درصد رقم صادرات سال گذشته استان در خصوص این محصولات محقق شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد: در سال جاری تاکنون بیش از چهار هزار کانتینر میوه و تره بار و صیفی جات از استان البرز به کشورهای همسایه و خاورمیانه صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه برای توسعه صادرات و اشتغال زایی حوزه کشاورزی باید موانع پیش روی صادرکنندگان این بخش توسط دولت برداشته شود، بیان کرد: تولیدکنندگان این حوزه ظرفیت های ویژه ای برای صادرات محصولات دارند، حمایت ها از تولیدکنندگان و صادر کنندگان حوزه کشاورزی باید در راستای کاهش مواردی از جمله قاچاق کالا باشد.

میرجلیلی در بخش دیگری در خصوص ضرورت تسریع در امور گمرکی از جمله صدور گواهی سلامت گفت: اکنون در بندر شهید باهنر استان هرمزگان پنجره واحدی وجود دارد که در آنجا کل امور گمرکی مربوط به صادرات محصولات در کمتر از سه ساعت انجام می شود اما متاسفانه در استان البرز انجام این مهم صورت نمی گیرد، به همین دلیل مجبور هستیم که صادرات بار میوه و تره بار خود را از هرمزگان انجام دهیم.

وی در مورد ضرورت استفاده از ظرفیت پنجره واحد در استان البرز گفت: اگر این مهم اجرایی شود باری که قرار است از البرز صادر شود در استان پلمب شده و دیگر نیازی به باز کردن و کنترل آن در طول مسیر نیست و مستقیم برای بارگیری روانه کشتی می شود.

عضو هیات نمایندگان استان البرز با اشاره به اینکه قبل از سخت تر شدن شرایط اقتصادی بار میوه و تره بار و صیفی جات ایران به چند کشور اروپایی از جمله هلند، آلمان، انگلیس و یا فرانسه نیز صادر می شد، بیان کرد: اما اکنون به دلیل گرانی و شرایط بد اقتصادی صادرات میوه و تره بار را تنها به کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه انجام می دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار