کد خبر: ۸۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 05 September 2015

شهردارکرج گفت : تقاطع امام خمینی (ره) که 250 میلیارد ریال اعتبار برای احداث آن هزینه شده است، 150 روز زودتر از موعد مقرر به بهره برداری می رسد .

به گزارش ایرنا، علی ترکاشوند روز شنبه در بازدید سرزده از روند اجرای پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) در بلوار یادگار امام، گفت : البرز در حالی بیش از 18 درصد بار ترافیکی کشور را به دوش می کشد که تنها نیم درصد از شبکه راه های مواصلاتی در این استان واقع شده است. بر اساس آمارهای موجود، بیش از 800 هزار دستگاه انواع وسایط نقلیه سبک و سنگین در سطح استان به ویژه کلانشهر کرج تردد می کنند که سالانه در حدود 540 میلیون تردد را شامل می شود.

وی ادامه داد: ترافیک علاوه بر تشدید آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی، موجب هدررفت منابع و ذخایر ملی و سرمایه های مادی و معنوی می شود و سلامت روحی و جسمی شهروندان را نیز به مخاطره می اندازد که رفع این بحران حاد یکی از دغدغه ها و اولویت های جدی مدیریت شهری کرج به شمار می رود.

وی در تشریح سیاست های مدیریت شهری کرج به منظور روان سازی ترافیک در سطح این کلانشهر، ساخت و بهره برداری از تقاطع های غیرهمسطح را یادآور شد و گفت: برغم رکود درآمدی شهرداریها که متاثر از فضای حاکم بر اقتصاد ملی می باشد، طی دو سال اخیر شاهد بهره برداری از تقاطع های غیرهمسطح شهدای ارتش، شهدای دانش آموز، شهید کچویی، حافظ، شهدای غواص و پل مکمل سوم خرداد با اعتباری افزون بر هزار میلیارد تومان بوده ایم که نشانگر عزم ملی و مدیریت جهادی شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج به منظور خدمت رسانی صادقانه و خالصانه به شهروندان فهیم می باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تقاطع های غیرهمسطح مکمل پل فردیس، مکمل پل حصارک، میانجاده، مهرویلا و حامی با پیشرفت فیزیکی بالا در حال احداث می باشند که در فواصل زمانی مشخص مورد بهره برداری قرار می گیرند و قطعا در تسهیل و روان سازی ترافیک نقش بسزایی ایفا خواهند کرد.

شهردار کلانشهر کرج در بخش دیگری از سخنانش به برنامه ریزی های صورت گرفته جهت افتتاح تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) 5 ماه زودتر از موعد مقرر اشاره کرد و اذعان داشت: این پروژه با اعتباری در حدود 250 میلیارد ریال در اوایل بهمن ماه سال 1393 کلنگ زنی شد که بر اساس زمان مندرج در متن قرارداد بنا بود در آغاز اسفند ماه سال 1394 به بهره برداری برسد که اکنون با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد، 150 روز زودتر از موعد در اوایل ماه آتی به بهره برداری خواهد رسید.

وی، رویکرد شهرداری کرج در اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی را صیانت از محیط زیست دانست و اضافه کرد: در جریان احداث تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) شاهد جابه جایی بیش از 900 اصله درخت با هزینه کرد اعتباری بالغ بر 360 میلیون ریال بودیم تا همسو با سیاست های زیست محیطی مدیریت شهری، حیات عرصه های فضای سبز دچار تهدید نشود.

به گفته وی ، شهرداری کرج به منظور ایجاد مقدمات احداث تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) نسبت به تملک بیش از 2570 مترمربع از اراضی مرغوب شهر اقدام کرد، همچنین بالغ بر 162 میلیون ریال به منظور جابه جایی لوله فضای سبز معارض هزینه گردید.

ترکاشوند اظهار امیدواری کرد؛ اوایل مهر ماه سال جاری و همزمان با فصل بازگشایی مدارس شاهد بهره برداری از تقاطع 250 میلیارد ریالی مذکور باشیم که در تقاطع بلوار یادگار امام با بلوار سرداران شهید در میدان امام خمینی (ره) در حال احداث است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار