معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در دنیا بحث تولید محصولات ارگانیک به شدت در حال توسعه است و قوانین مختلفی جهت این بحث وضع می‌گردد. چنان که در بخش تولیدات گیاهی محصولات ارگانیک در مقابل محصولات تراریخته مطرح می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 06 October 2020

مصرف سموم در کشور ما پایین‌تر از متوسط جهانی است

به گزارش «تابناک البرز» مسعود کریمی در اولین جلسه کمیته استانی توسعه محصولات گواهی شده و ارگانیک  که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد گفت: وزارت جهاد کشاورزی ماموریت تامین امنیت غذایی مردم را از بعد کمی و مهمتر از آن امنیت غذایی کیفی عهده دار است.

وی افزود: در دنیا بحث تولید محصولات ارگانیک به شدت در حال توسعه است و  قوانین مختلفی جهت این بحث وضع می‌گردد. چنان که در بخش تولیدات گیاهی محصولات ارگانیک در مقابل محصولات تراریخته مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: مصرف سموم شیمیایی در کشور ما نسبت به میانگین جهانی پایین‌تر است و به همین خاطر محصولات کشاورزی تولیدی ایران مورد استقبال سایر کشورهای منطقه قرار می‌گیرد.

کریمی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم محصول ارگانیک و گواهی شده تولید نمائیم باید پایش محصولات تولیدی از داخل مزرعه صورت گیرد و همه تغذیه‌ها در حد استاندارد باشد.

کریمی گفت: با توجه به اینکه این طرح در استان البرز به اجرا در آمده و این استان به عنوان یک پایگاه تولید محصولات ارگانیک مطرح گردیده لذا می‌طلبد کلیه بخش‌های مرتبط با تولید محصول کشاورزی گواهی شده با جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند و اعتبارات مورد نیاز جهت اجرای این تعهدات در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار