کد خبر: ۹۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 10 September 2015

فرماندار شهرستان فردیس گفت: زکات در تقویت بنیه دینی افراد تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، مهدی مهرور اظهار داشت: زکات دارای آثار اجتماعی و اقتصادی بسیاری است که هر کدام در توسعه و تعالی کشور چه در بحث اجتماعی و چه اقتصادی نقش به‌سزایی دارد.

وی تقویت برادری، تعمیق روابط و کینه‌زدایی، تقویت بنیه دینی مردم، فقرزدایی و حل مشکلات مردم و محرومان، محو مفاسد اجتماعی، دفع بلا از امت اسلامی، پس‌انداز مطمئن و شرط حلال شدن روزی را از جمله آثار اجتماعی زکات برشمرد.

این مسئول تصریح کرد: ارتقای سرمایه انسانی و اجتماعی، به کارگیری سرمایههای اقتصادی راکد، ایجاد عدالت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، افزایش اشتغال و بهبود سطح غذایی و بهداشتی از جمله آثار اقتصادی زکات است.

مهرور در پایان اظهار داشت: مصرف زکات در امور عام‌المنفعه سبب ترمیم زیرساخت‌های آسیب‌دیده جامعه می‌شود و لازم است هرچه بیشتر در راستای ترویج فرهنگ زکات، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه نسبت به امر زکات تلاش نماییم.

وی مشارکت مبلغان دینی و مسئولین ادارات در راستای فرهنگ سازی امر زکات را لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: این امر باعث آگاهی مردم از مقوله زکات و استقبال عمومی قرار خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار