در خانه مطبوعات البرز چه خبر است؟
هیچ مصوبه ای از سوی هیئت مدیره برای انتصاب های اخیر مدیر عامل خانه مطبوعات وجود ندارد و به طور قطع این انتصاب ها غیر قانونی است و هیئت مدیره افرادی که شهابی فر برای آنها حکم زده است را نمی پذیرد.
کد خبر: ۹۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸ 16 September 2015
به گزارش تابناک – البرز: در دوره دوم خانه مطبوعات البرز اتفاقاتی رقم خورده که موجب انتقاد شدید اعضای خانه که از اهالی مطبوعات و رسانه ای استان هستند، شده است.
از جمله این اتفاقات، انتصاب های اخیر مدیر عامل خانه مطبوعات است که با اساسنامه این نهاد غیردولتی مغایرت دارد.
روز گذشته داریوش شهابی فر مدیر عامل خانه مطبوعات استان البرز 3 نفر را به سمت هایی چون معاون اقتصادی و روابط عمومی منصوب کرده است.
خبرنگار تابناک البرز با 2 عضو هیئت مدیره این خانه گفتگو کرد که متاسفانه آنها علیرغم اینکه تاکید داشتند، انتصاب های اخیر خلاف قانون بوده، حاضر به انتشار نامشان نشدند.
بر اساس اساسنامه خانه مطبوعات استان البرز، مدیر عامل حق انتصاب ندارد و اساسا جایگاهی به عنوان روابط عمومی و یا معاون اقتصادی در چارچوب تقسیم مسئولیت های این نهاد غیر دولتی تعریف نشده است.
به گفته یکی از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان، چند روز قبل وقتی اسامی پیشنهادی مدیر عامل خانه در جلسه هیئت مدیره مطرح شد، به دلیل مخالفت اکثریت اعضا جلسه به تنش کشیده شد، اما شهابی فر بلافاصله پس از خروج از جلسه، خبر انتصاب های فوق را رسانه ای کرد تا به نوعی گامی به جلو برداشته و هیئت مدیره را در مقابل کار انجام شده قرار دهد.
وی معتقد است، در تشکیلات خانه مطبوعات استان البرز سمت هایی چون معاونت نداریم و تنها کمیته های تخصصی پیش بینی شده که تعیین روسای کمیته ها نیز باید با تایید هیئت مدیره باشد.
این فرد تاکید کرد: هیچ مصوبه ای از سوی هیئت مدیره برای انتصاب های اخیر مدیر عامل خانه مطبوعات وجود ندارد و به طور قطع این انتصاب ها غیر قانونی است و هیئت مدیره افرادی که شهابی فر برای آنها حکم زده است را نمی پذیرد.
خبرنگار تابناک به این 2 عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان البرز گفت که چگونه نمی توانید علیه اقدامات فراتر از قانون مدیر عاملی که منصوب خود شما است اقدام کنید که آنها تاکید داشتند، طی هفته آینده این موضوع بر اساس قانون در هیئت مدیره مطرح و جلوی رفتارهای خارج از قانون گرفته خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار