کد خبر: ۹۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴ 16 September 2015
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان البرز گفت: سیرک‌های متقاضیِ برگزاری نمایش در این استان نباید از حیوانات در برنامه‌های خود استفاده کنند و این اداره‌کل بر این مسئله تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، استفاده از حیوانات در سیرک‌ها در بسیاری از کشورهای دنیا ممنوع شده که دلیل این امر به مسائل مربوط به حقوق حیوانات بازمی‌گردد.

بسیاری از مردم از پشت پرده‌های سیرک خبر ندارند و نمی‌دانند که حیواناتی که در سیرک‌ها نمایش انجام می‌دهند، برای یادگیری نمایش چقدر شکنجه شده و کتک خورده‌اند.

«اجرای نمایش» در واقع «اجرای دستورات از ترس شکنجه شدن» است

درواقع حیوان به میل خود به اجرای نمایش نمی‌پردازد بلکه از ترس شکنجه شدن، دستورات را اجرا می‌کند که مردم «اجرای دستورات از ترس شکنجه شدن» را «اجرای نمایش» قلمداد و تصور می‌کنند در حالی که این تصور کاملا غلط است.

به دنبال پیگیری‌های فعالان حقوق حیوانات در جهان، استفاده از حیوانات در برگزاری نمایش‌های سیرک در بسیاری از کشورهای جهان ممنوع شده اما متاسفانه هنوز هم شاهد برگزاری سیرک حیوانات در ایران هستیم.

متاسفانه سیرک‌های مشهور ایران نیز از حیوانات استفاده می‌کنند و در بسیاری از شهرها به اجرای نمایش می‌پردازند که این امر نیازمند توقف و بازنگری اساسی است و دستگاه‌های ذیربط باید در این خصوص همکاری کنند.

استان البرز جزو استان‌هایی است که قرار شده که عدم استفاده از حیوانات در سیرک‌هایی که در این استان برگزار می‌شود و الزام در این زمینه، با جدیت در آن دنبال شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: باید به سمت و سویی حرکت کنیم که حیوانات را در فضاهای دائمی مثل پارک یا باغ حیات وحش نگهداری کنیم که این امر نیازمند فراهم کردن شرایط مورد نیاز و انجام اقدامات لازم است.

محمدی افزود: همچنین لازم است فرهنگسازی و توجیههای لازم نیز انجام شود تا همه بفهمند که نباید در برگزاری برنامه‌های سیرک‌ها از حیوانات استفاده شود.

شرایط نامناسب نگهداری حیوانات در سیرک‌ها از دیگر مشکلات است

وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: شرایط نامناسب نگهداری حیوانات در سیرک‌ها از دیگر مشکلات است و این شرایط نامناسب به شدت موجب آزار و اذیت حیوانات سیرک‌ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز اظهار کرد: عدم استفاده از حیوانات در سیرک‌هایی که در البرز برگزار می‌شود و خواهد شد، پیگیری و دنبال می‌شود.

وی در پایان افزود: این اداره کل بر عدم استفاده از حیوانات در سیرک‌هایی که در این استان برگزار می‌شود، تاکید دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار