کد خبر: ۹۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸ 17 September 2015

استاندار البرز با تاکید بر‌اینکه از لحاظ تامین مالی در پروژه قطار شهری کرج مشکلی وجود ندارد، گفت: تنها پیمانکار است که باید به تعهدات خود عمل کند و در غیر این صورت مجبور به خلع ید پیمانکار می‌شویم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، به نقل از روابط عمومی استانداری البرز سیدحمید طهائی در جلسه‌ای که‌ با حضور هیئت‌‌مدیره شرکت سابیر برگزار و انتقاداتی از سوی رئیس و اعضای شورای شهر کرج مبنی بر کم‌کاری‌های پیمانکار قطار شهری مطرح شد، اظهار داشت: قطار شهری کرج، یکی از پروژه‌های اولیه کشور، پس از تهران بوده که متأسفانه به سبب برخی مشکلات تاکنون ادامه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه اختلاف بین پیمانکار و شهرداری مانع اصلی در ادامه فعالیت کارگاه عمرانی قطار شهری است، افزود: به همین منظور با دعوت از قائم‌مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مدیرعامل جدید شستا نشست مشترکی ترتیب داده شد تا تعیین تکلیف نهایی صورت گیرد.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: در این جلسه مطرح شد در صورت عدم حمایت و پشتیبانی شستا از شرکت سابیر، مجبور به خلع ید پیمانکار پروژه قطار شهری هستیم.

وی با اشاره به تامین منابع مالی به مبلغ 96 میلیارد تومان از محل تملک دارایی بودجه دولتی و 100 میلیارد تومان از سوی شهرداری کرج با فروش اوراق مشارکت برای این پروژه در سال جاری، افزود: براساس مصوبه شورای شهر کرج مبلغ هزار و 650 میلیارد تومان برای اتمام این پروژه از منابع خود در اختیار این پروژه قرار داده شود.

استاندار البرز تصریح کرد: بر این‌اساس مقرر شد متمم قراردادی به شورای عالی فنی کشور پیشنهاد ‌و پس از تصویب شورا، پروژه آغاز شود و با پیمانکار نیز اتمام حجت شد که پیش از این پروسه زمانی نسبت به اجرای کار اقدام کرده و در اسرع وقت عملیاتی کنند.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه با برگزاری شورای قطار شهری می‌توانیم شاهد تحرک خوبی در پروژه قطار شهری کرج باشیم، با اشاره به زمان بهره‌برداری از این پروژه، گفت: ما مجری این امر نیستیم و پیمانکار و تامین کننده منابع مالی آن متعهد هستند.

طهایی با اشاره به اینکه دولت تاکنون حدود 500 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص داده و از لحاظ تامین مالی در این پروژه مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تنها پیمانکار است که باید به تعهدات خود عمل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار