کد خبر: ۹۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷ 17 September 2015
رییس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اینکه البرز به عنوان قطب علمی و تحقیاتی کشوراست، گفت: طرح های دانش در این استان می تواند بستررا برای تولید انبوه و با کیفیت فراهم سازد.

به گزارش ایرنا، رحیم بنا مولایی روز پنج شنبه در حاشیه نشستکارگروه تعامل صنعت و دانشگاه در جمع خبرنگاران افزود: پژوهش ها و طرح های نو و فن آورانه باید در مراکز

تحقیقاتی واحد های تولیدی متمرکز شود .

وی اظهار کرد: درحالی که صنایع هم اکنون با مشکلات و موانع فراوانی روبرو هستند ریسک پذیری پژوهشگران در ارایه طرح های خود به صنایع و مشارکت در سود آن، صنعت را متحول خواهد کرد.

وی با تاکید بر به اینکه دولتی ها و مسوولان اجرایی باید به دنبال هدایت سرمایه ها باشند نه هدر دادن آن، گفت: متاسفانه بعضی از مسوولان اجرای بجای رفع مشکلات صنایع بعضاً تصمیماتی می گیرند که نه تنها کارگشا نیست بلکه سرمایه های ملی را تلف می کند.

وی با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی همدلی و همراهی صنعت ودانشگاه را می طلبد خاطرنشان کرد: اتخاذ هر گونه تصمیم برای رفع مشکل صنعت کشور بایستی با دخالت اظهار نظرها و دیدگاههای دست اندرکاران تولید و صنعت انجام پذیرد.

وی اضافه کرد: استان البرز ازسرمایه گذاران خارجی استقبال می کند و آنها می تواند بر انتقال فناوری به ایران در امر صادرات در بازارهای بین المللی همکاری لازم را داشته باشند.

بنا مولایی ادامه داد: نباید سرمایه گذاران خارجی برای تولید محصولات مختلف در کشورمان صرفاً دیدگاه های خود را به ما تحمیل کنند بلکه این مهم بر اساس نیازهای صنعت ما باید انجام گیرد.

تعیین تاریخ همایش ملی'تعامل صنعت و دانشگاه' 30 آذرماه در دانشگاه خوارزمی و برپایی نمایشگاه فن بازار در محل برگزاری همایش از جمله مصوبات این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار