مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: پدیده اعتیاد با گسترش روزافزون خود منجر به پیدایش دیگر آسیب‌های اجتماعی شده و به نوعی عامل و سرمنشأ ایجاد این ناهنجاری‌ها است.
کد خبر: ۹۷۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ 28 June 2021

سوءمصرف مواد مخدر به پدیده‌ای شوم در وسعت جهانی تبدیل شده است

به گزارش «تابناک البرز» ناصر مقدم در حاشیه بازدید از یکی از مراکز ترک اعتیاد در شهرستان کرج همزمان با فرا رسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: سوءمصرف مواد مخدر به یکی از معضلات و آسیب‌های اصلی اجتماعی جامعه امروز تبدیل شده است که تبعات بسیاری نامطلوبی را بر خود فرد و همچنین جامعه دارد.

وی بیان کرد: پدیده اعتیاد با گسترش روزافزون خود منجر به پیدایش دیگر آسیب‌های اجتماعی شده و به نوعی عامل و سرمنشأ ایجاد این ناهنجاری‌های است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «بعد از جنگ مسأله اصلی اعتیاد است»، تصریح کرد: در حال حاضر نیز همه مسئولان باید با نگاهی همدلانه و جامع به این معضل بزرگ اجتماعی و فرهنگی بنگرند و بر این اساس اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: سوءمصرف مواد مخدر به پدیده‌ای شوم در وسعت جهانی تبدیل شده است که دیگر نمی‌توان آن را مختص به یک جغرافیای خاصی دانست.

مقدم با بیان اینکه مقابله با شیوع مواد مخدر نیازمند عزمی عمومی در بعد بین‌المللی است، گفت: در این میان نباید تنها به کارهای سلبی اکتفا کنیم، بلکه کار فرهنگی و تأکید بر پیشگیری از اعتیاد و ابتلای به مواد مخدر جزو مهمترین راهبردها در مبارزه با اعتیاد به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: علل و عوامل مختلفی در گرایش افراد به مواد مخدر مؤثر است و هیچگاه نمی‌توان پدیده اعتیاد را به صورت تک عاملی مورد بررسی و اقدام قرار داد. بلکه باید مجموعه اقدامات مؤثر و عالمانه‌ای تدبیر و برنامه‌ریزی شود تا با نگاهی همه جانبه بتوان نسبت به کاهش و امیدواریم رفع این معضل اجتماعی گام برداشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان کرد: این اداره‌کل همواره موضوع اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر را به عنوان یکی از اصلی‌ترین و محوری‌ترین موضوعات حوزه کاری خود مد نظر قرار داده و تا کنون توانسته با اکران و اجرای نمایش‌های خیابانی، برگزاری نمایشگاه پوستر و عکس به فرهنگ‌سازی در این زمینه بپردازد.

وی ادامه داد: این آمادگی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز وجود دارد تا با همکاری دیگر دستگاه‌های و نهادهای ذی‌ربط در این موضوع نسبت به اقدام مشترک و جامع در مبارزه با پدیده شوم اعتیاد اقدام کند.

وی در پایان از زحمات همه دست‌اندرکاران مبارزه با این پدیده شوم به ویژه نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی و قضائی قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار