مجید توده کشت گفت: متاسفانه استان البرز به دلیل همجواری با تهران و موضوع شعاع ۱۲۰ کیلومتری اجازه تاسیس مرغداری نداشته و در حال حاضر به اندازه کافی مرغداری گوشتی نداریم.
کد خبر: ۹۷۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ 04 July 2021
به گزارش «تابناک البرز» مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی البرز با اشاره به اینکه متاسفانه استان به دلیل همجواری با تهران و موضوع شعاع ۱۲۰ کیلومتری اجازه تاسیس مرغداری نداشت گفت: در حال حاضر به اندازه کافی مرغداری گوشتی نداریم. 
مجید توده کشت افزود: روند مذکور موجب شد البرز از نظر ضریب خوداتکایی ۱۰ درصد قدرت تولید داشته باشد و سایر مصرف خود را از استان های همجوار و معین خود تامین کرده و تحویل صمت دهد تا بین مردم توزیع شود.
وی اظهار داشت: البته به واسطه افزایش گرما در نیمه جنوبی کشور، مرغدارای ها تولید را کاهش دادند اما همچنان در تلاش هستیم تا سهمیه مورد نیاز البرز تامین شود،  البته ما در توزیع دخیل نیستیم و مرغ را در اختیار صمت قرار می دهیم.
توده کشت با اشاره به اینکه صمت و اصناف البرز توزیع مرغ را در واحدهای صنفی بر عهده دارند، تصریح کرد: با فرارسیدن پائیز روند تولید مرغ افزایش یافته و سهمیه البرز تامین خواهد شد اما در این مدت از شهروندان خواستاریم نسبت به دپو کردن مرغ خودداری کنند.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید بر اساس نیاز روزانه خود مرغ تهیه کنند، گفت: امروز ۱۰۲ تن مرغ برای البرز تامین شد، نیاز استان از خانوار تا کارخانه ها ۱۵۰ تن است که پیش بینی می شود از این مقدار ۱۰۰ تن مرتبط با مصرف خانگی باشد.
توده گشت در خاتمه به گلایه مرغداران مبنی بر اینکه مرغ کیلویی ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان از آنها خریداری می شود اما باقیمت بالاتر و در بسته های شیک تر به مردم در فروشگاه ها عرضه می شود، اشاره کرد و افزود: متاسفانه همین قیمت را به مرغداران نمی دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار