سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان البرز گفت: تزریق واکسن به هیچ عنوان در شرح خدمات تورهای گردشگری تعریف نشده و موسسات گردشگری فقط باید در تورهای خارجی به مسافران خدمات اقامتی، رستوران، پذیرایی، راهنما و گشت و بازدید از اماکن گردشگری و تاریخی را ارائه دهند.
کد خبر: ۹۷۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ 06 July 2021

تور واکسن کرونا قانونی نیست/ افزایش مسافرت ایرانی‌ها به ارمنستان با انگیزه تزریق واکسن!!

به گزارش «تابناک البرز» مرتضی نیک رو در واکنش به خبر افزایش سفر ایرانی‌ها به ارمنستان با انگیزه تزریق واکسن کرونا اظهار کرد: تورهای واکسن از نظر ما (سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ) قانونی نیست و در صورت مشاهده تبلیغات تخلف محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تزریق واکسن به هیچ عنوان در شرح خدمات تورهای گردشگری تعریف نشده و موسسات گردشگری فقط باید در تورهای خارجی به مسافران خدمات اقامتی، رستوران، پذیرایی، راهنما و گشت و بازدید از اماکن گردشگری و تاریخی را ارائه دهند.

وی توضیح داد: اگر موسسات گردشگری می‌خواهند تور واکسن برگزار کنند باید مجوز مربوطه را از وزارت بهداشت بگیرند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان البرز گفت: در صورت شناسایی تورهای فاقد مجوز، امکان پیگرد قانونی وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن المپیک توکیو اضافه کرد: موسسات و آژانس‌های مسافرتی برای تبلیغ و جذب گردشگر برای این المپیک باید از وزارت ورزش و جوانان مجوز بگیرند.

نیک رو افزود: با شیوع کرونا در مقطعی تعداد تورهای خارجی نه تنها در البرز بلکه در کشور به صفر رسید و امکان خروج گردشگران داخلی از ایران و ورود گردشگران خارجی به کشور وجود نداشت ولی از ابتدای امسال وضعیت بهتر شده هر چند تعداد تورهای خارجی البرز به هیچ وجه قابل مقایسه با پایتخت نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار