کد خبر: ۹۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰ 20 September 2015

رئیس شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد وطالقان از احداث ۲ جایگاه سوخت در شهر جدید هشتگرد و در اتوبان کرج - قزوین جنب شرکت سیپورکس خبر داد.

مهدی کریمی تفرشی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان دارای ۱۸ جایگاه سوخت هستند، اظهار کرد: ۱۴ جایگاه در شهرستان ساوجبلاغ، ۳ جایگاه در شهرستان نظرآباد و ۱ جایگاه در شهرستان طالقان در حال فعالیت هستند.

کریمی تفرشی در ادامه با اشاره به اینکه بنزین سوپر و معمولی در این ۱۸ جايگاه فعال توزیع می‌شود، گفت: میانگین مصرفی سوخت در جایگاه‌ها روزانه ۲۹ هزار لیتر و در۶ ماهه اخیر ۵ میلیون و ۳۳۰ هزار لیتر بوده است.

وی در ادامه توزیع بنزین معمولی در جایگاه‌ها را روزانه ۴۸۲ هزار لیتر اعلام کرد و گفت: نفت گاز بخش حمل‌ونقل روزانه ۴۴۱ هزار لیتر و در ۶ ماه نخست سال جاری ۸۲ میلیون و ۲۸ هزار لیتر بوده است.

به گفته کریمی تفرشی ۱۴ جایگاه CNG در شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد فعال است که مصرف ۶ ماهه این جایگاه‌ها ۳۰ میلیون مترمکعب و مصرف روزانه آن ۱۶۰هزار مترمکعب است.

رییس شرکت ملی پخش فراورده‌ای نفتی شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان ادامه داد: جایگاه‌های منطقه روند رو به رشدی در سال‌های اخیر چه به لحاظ تعداد و چه به لحاظ درجه داشته‌اند.

احداث دو جایگاه سوخت در هشتگرد و اتوبان کرج - قزوین

کریمی تفرشی از احداث دو جایگاه سوخت خبر داد و گفت: امیدواریم این دو جایگاه که مقرر است در شهر جدید هشتگرد و در اتوبان کرج - قزوین جنب شرکت سیپورکس احداث شود تا چند ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: فرآورده‌های نفتی عرضه‌شده در جایگاه‌های سوخت ازنظر کیفیت، دارای استاندارهای لازم شرکت ملی پالایش و پخش است و به هیچ‌گونه مکملی نیاز ندارد.

کریمی تفرشی تصریح کرد: شرکت ملی پخش به همه جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی کشور، اعم از شرکتی و اختصاصی به‌صراحت اعلام کرده که فروش مکمل‌ها، خارج از قوانین این شرکت است.

وی درباره استفاده نکردن از مکمل‌های سوخت عنوان کرد: بهترین راه برای جلوگیری از عرضه این‌گونه محصولات، اطلاع‌رسانی به مردم و بالا بردن سطح آگاهی آن‌ها در این زمینه است در صورت مشاهده فروش و عرضه مکمل‌ها به‌عناوین‌مختلف، جایگاه مسئول بوده و مطابق با مقررات برخورد خواهد شد.

رییس شرکت ملی پخش فراورده‌ای نفتی شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد در خصوص اظهارات برخی مردم مبنی بر کم‌فروشی بنزین در برخی جایگاه‌ها گفت: آمپر اتومبیل نمی‌توانند به‌طورقطع میزان فرآورده‌ای که در باک است را تخمین بزند و عواملی همچون میزان سرعت، باد لاستیک، وزش باد و غیره در مصرف بنزین تأثیر دارد مردم گاهی بدون کارشناسی صحیح به اظهارنظر می‌پردازند.

وی با اشاره به نظارت و بازرسی شبانه‌روزی از وضعیت عرضه و توزیع فرآورده‌های مختلف نفتی در جایگاه‌های سوخت، گفت: با انجام بازرسی‌های دوره‌ای، با هرگونه تخلف درفروش فرآورده‌های نفتی و به‌ویژه بنزین و گازوئیل برخورد قانونی می‌شود.

تخلف و کم‌فروشی بنزین تاکنون گزارش نشده است

وی خاطرنشان کرد: با توجه به موازینی که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور برای جایگاه‌ها در نظر گرفته و با عنایت به گردش شبانه‌روزی ماموران، هیچ‌گونه تخلف و کم‌فروشی بنزین تاکنون گزارش نشده است و موضوعات مطرح‌شده در این رابطه کذب است.

کریمی تفرشی گفت: با توجه به این‌که حجم فرآورده‌های تحویلی به جایگاه ثبت می‌شود، کم‌فروشی آن‌ها موجب ذخیره شدن سوخت در مخزن می‌شود که در صورت تطبیق سوخت باقی‌مانده در مخزن با آمار فروش به‌راحتی کم‌فروشی جایگاه‌ قابل‌تشخیص است.

به گفته وی کیفیت فرآورده‌های نفتی عرضه‌شده از طریق جایگاه‌ها و تجهیزات آن‌ها مانند پمپ و نازل توسط کارشناسان و ناظران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و سازمان ملی استاندارد ایران و صنعت معدن به‌صورت رندمی و روتین بررسی و در صورت تشخیص هرگونه تخلفی با جایگاه متخلف برخورد می‌شود.

کریمی تفرشی در پایان سامانه ۰۹۶۲۷ شرکت ملی پخش را پل ارتباطی این شرکت با مردم خواند و گفت: وظیفه این سامانه رسیدگی به هرگونه ابهام، شکایت و یا پرسش درزمینهٔ جایگاه‌ها و فرآورده‌های نفتی و حتی کم‌فروشی در جایگاه‌ها است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار