در اکثر کشورها سهم زنان در امور تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مهم از جمله مجلس بالا است و چندی پیش در یکی از مجامع بین‌المللی مصوب شد که کشورها سهم زنان در مجلس خود را به حدود 25 درصد برسانند.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹ 04 October 2015
همایش انجمن بانوان مهندس استان البرز شامگاه یکشنبه در شهرستان کرج برگزار شد.
این همایش پیش از برگزاری انتخابات نظام مهندسی این استان برگزار شد و انتخابات فوق قرار است آخر هفته جاری برگزار گردد.
در بخشی از این مراسم مهناز عابدی طی سخنانی اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالای بانوان نادیده گرفته شده و کمتر به زنان مسلمان کشورمان اعتماد شده است.
وی با اشاره به هدایت‌ها و رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و پس از ایشان رهبری عظیم‌الشان انقلاب گفت: امام خمینی (ره) همواره تاکید داشتند که زنان باید در مقدرات و موضوعات کشور نقش‌آفرینی کرده و در این امور دخالت داشته باشند که متاسفانه هنوز این مهم محقق نشده است.
این فعال سیاسی افزود: متاسفانه بر اساس آمارهای مجامع بین‌المللی سهم و مشارکت زنان در امور اقتصادی، سیاسی و اجتماعی پایین است و خود بانوان باید با تلاش بیشتر، شرایط نقش‌آفرینی موثرتر خود را فراهم کنند.
عابدی تصریح کرد: از سوی دیگر باید به زنان و توانمندی‌های آنها اعتماد کرد. بارها در جلسات خصوصی و عمومی با مسئولان استان البرز تاکید کرده‌ایم که مردان ما در آزمون و خطاهای متعدد دارای تجربه شده‌اند، پس چرا هر زمانی که نام بانویی برای مسئولیتی مطرح می‌شود، می‌گوید تجربه ندارد. آیا بدون کار کردن می‌توان تجربه کسب کرد.
وی ادامه داد: در اکثر کشورها سهم زنان در امور تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مهم از جمله مجلس بالا است و چندی پیش در یکی از مجامع بین‌المللی مصوب شد که کشورها سهم زنان در مجلس خود را به حدود 25 درصد برسانند.
دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان البرز افزود: این در حالی است که در پارلمان کشورمان سهم زنان هیچ زمانی بیشتر از 4 درصد نبوده از کل نمایندگان نبوده است.
عابدی تاکید کرد: بانوان مسلمان ایرانی در حوزه‌های مختلف دارای توانمندی‌ها، استعدادها و ظرفیت‌های بسیاری هستند و در هر حوزه‌ای که به آنها اعتماد شده،‌ وظیفه خود را به خوبی انجام دادند.
در بخش دیگری از این مراسم رویا افشار رئیس هیئت موسس انجمن بانوان مهندس استان البرز نیز سخنانی اظهار داشت: کرج در سال‌های گذشته به باغ شهری بزرگ معروف بود که امروز به شهر آجر و سیمان تبدیل شده و شهری با مبلمان شهری ناهماهنگ و ناهمگون است.
وی افزود: امروزه کارشناسان معتقدند که کرج نه تنها از نظر کالبد شهری بلکه از نظر روانی نیز دچار معضلات و مشکلات بسیاری است که این شرایط نتیجه اشتباهات گذشته است.
این فعال صنفی تصریح کرد: کرج یکی از بزرگ‌ترین مراکز مهاجرپذیر کشور است و اگر در اصول شهری نظارت و مدیریت صحیح نداشته و نگاه دلسوزانه و تخصصی در مدیریت‌ها اعمال نگردد، با مشکلات بسیاری در آینده نزدیک روبه‌رو بوده و روز به روز از کارایی فضاهای آن کاسته می‌شود.
افشار ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که هم اکنون نحوه اداره و کنترل شهر با ضعف‌هایی همراه است و کرج دچار آشفتگی بوده و اصول علمی و تخصصی و رفاه شهروندان در ساخت‌ها و سازها رعایت نمی‌َشود.
وی تاکید کرد: این در حالی است که نظام مهندسی می‌تواند سیمای شهری کرج را اصلاح کرده و با یک برنامه صحیحی و کارشناسی شده، شور و نشاط و شادابی را به شهر بازگرداند.
رئیس هیئت موسس انجمن بانوان مهندس استان البرز گفت: برای تحقق این مهم نیازمند تغییر در استخوان‌بندی و سازماندهی نظام مهندسی این شهرستان هستیم.
افشار با اشاره به در پیش بودن انتخابات نظام مهندسی در استان البرز و شهرستان کرج گفت: در همین راستا انجمن بانوان مهندس استان البرز با برنامه‌ای جدی و با نگاهی تخصصی محور و شایسته سالار وارد انتخابات شده و بدون در نظر گرفتن  مسائل جنسیتی و با هدف بالا بردن شاخص توسعه انسانی در این استان اهداف کلانی را دنبال می‌کند.
وی از بهبود روند مدیریتی و اداری سازمان و حراست از شان حرفه مهندسی و نظام مهندسی، تلاش در جهت منافع جمع و تعامل فراگیر بین بین مسئولان و اعضا، تحقق مطالبات مهندسان در چاچوب قانون، ارائه راهکارهای مناسب جهت اشتغال معندسان و ساماندهی سیستم ارجاع و رفع نواقص، حذف دلالان و حمایت از اعضای نظام مهندسی را از جمله مهمترین اهداف انجمن بانوان مهندس استان البرز توصیف کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار