کاوه حدادپور گفت: مکاتبات استانداران با وزارت کشور موجب شد دولت طرح تعطیلی پنج شنبه ها را به جریان بیاندازد.
کد خبر: ۱۰۷۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ 13 November 2022
دولت طرح تعطیلی پنج شنبه ها را به جریان انداخت/ افزایش ساعت اداری موجب رسیدگی مردم به امورات خود می شود
به گزارش «تابناک البرز» معاون توسعه مدیریت استانداری البرز گفت: تهران تنها شهر مجری طرح تعطیلی پنج شنبه ها در کشور است.
کاوه حدادپور افزود: استان البرز به واسطه قرابت و شباهت امورات با پایتخت، تعطیلی پنج شنبه ها را به عنوان مطالبه عمومی کارمندان و دستگاه های اجرایی مطرح کرده است.
وی اظهار داشت: ۱۰ سال پیش طرح تعطیلی در البرز اجرا شد اما با رای دیوان عدالت اداری برگشت و این موضوع باعث شد برخی استان ها راسا پنج شنبه ها را تعطیل کنند.
حدادپور با اشاره به نارضایتی ارباب رجوع و کارمندان از تعطیلی پنج شنبه در برخی استان ها، تصریح کرد: ساعت کاری افراد ۴۴ ساعت در هفته بوده و باید در ۶ روز تنظیم شود.
وی گفت: مصوبه مجلس می تواند روزهای کاری را از ۶ به ۵ برساند در نتیجه مکاتبات استانداران با وزارت کشور موجب شد دولت طرح تعطیلی پنج شنبه ها را به جریان بیاندازد.
حدادپور خدمتگذاری به مردم و صلح رحم را از تبعات مثبت طرح مذکور دانست و افزود: افزایش راندمان پرسنل و رضایت ارباب رجوع از دیگر ثمرات تعطیلی پنج شنبه است.
وی اظهار داشت: افزایش ساعت اداری روزانه از شنبه تا چهارشنبه موجب می شود مردم به امورات خود رسیدگی کنند و لایحه دولت در اینباره در هیات وزیران به تصویب رسید. 
حدادپور تصریح کرد: رویکرد مجلس مثبت بوده و در صورت تصویب اجرایی می شود، ۷۰ درصد کشورهای جهان هم دو روز در هفته تعطیلی دارند و نتیجه مثبتی داشته است.
وی گفت: مراودات کارخانه ها و بنگاه های اقتصادی دو روز در هفته به واسطه تعطیلی سایر کشورها با مشکل مواجه می شود و باید این روند تعطیلات را به مرور اصلاح کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار