معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تالاب گندمان با قرار گرفتن در محدوده زیست‌کره و دارابودن مساحت هزار هکتاری از تنوع زیستی و جانوری بالایی برخوردار است و بارش‌های اخیر نیز شرایط ایده‌آلی برای این تالاب ایجاد کرده است که می‌تواند منبع خوبی برای تامین معیشت مردم منطقه باشد.
کد خبر: ۱۱۲۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹ 24 August 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از خبرگزاری فارس، علی سلاجقه صبح امروز در حاشیه بازدید از تالاب گندمان، گفت: شهرستان بروجن یکی از شهرستان‌های تالابی با ظرفیت بالای گردشگری است که می‌تواند منبع خوبی برای تامین معیشت جایگزین و پایدار برای مردم منطقه باشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: تالاب گندمان با قرار گرفتن در محدوده زیست‌کره و دارابودن مساحت هزار هکتاری از تنوع زیستی و جانوری بالایی برخوردار است و بارش‌های اخیر نیز شرایط ایده‌آلی برای این تالاب ایجاد کرده است.

وی با اشاره به زیست بیش از ۳۰۰ گونه پرنده در این تالاب، افزود: این ظرفیت باید حفظ شود و مردم نیز هم‌چنان مانند گذشته در حفاظت از این تالاب و نگهداری آن کوشا باشند چرا که این تالاب یکی از مخازن اصلی تامین آب مردم پایین دست است.

سلاجقه با اشاره به افتتاح برج پرنده‌نگری تالاب گندمان، تصریح کرد: پلیس برخط و پاسگاه ثابت برای مجموعه نصب شده است و تلاش می‌کنیم با کمک ظرفیت‌های استانی مسیر‌های دسترسی به تالاب با حفظ زیست‌بوم و طبیعت منطقه ایجاد شود.

وی ادامه داد: در سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات لازم برای تالاب باید از ظرفیت مردم بومی استفاده شود؛ در کنار آن ما نیز با پرداخت تسهیلات تلاش می‌کنیم تا این تالاب در تراز ملی و بین‌المللی حفظ شود.

گفتنی است تالاب گندمان، تالابی در مجاورت شهر گندمان در استان چهارمحال و بختیاری است. این تالاب در لیست ۱۰ تالاب برتر پرنده‌نگری ایران قرار دارد و در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی لندن ثبت شده است. وسعت این تالاب، ۹۸۰ هکتار و ارتفاع آن از سطح آب ۲ هزار و ۲۱۹ متر است.

با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مرکز پرنده‌نگری تالاب گندمان افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار