این افراد 14 میلیارد ریال بدهی داشتند که 6 میلیارد ریال گذشت شاکی بوده و مابقی به کمک خیرین و ستاد دیه پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۲۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 02 November 2015
به گزارش تابناک – البرز: استان البرز دارای بیشترین حجم زندانی در کل کشور است.

وجود 4 زندان بزرگ کشور در این استان موجب شده که آسیب‌های جدی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حتی امنیتی البرز را تهدید کند.
از سوی دیگر عدم اجرای کامل دستورالعمل ریاست قوه قضاییه مبنی بر حبس زدایی از احکام قضات،‌ همچنان تعداد زندانیان را افزایش می‌دهد.
در چنین شرایطی امروز مدیرعامل ستاد دیه استان البرز از یک کار ارزشمند خبر داد و اعلام کرد در دهه نخست محرم 16 زندانی غیرعمد توسط خیرین و ستاد دیه استان البرز از زندان آزاد شدند.
محمدباقر مقدسی اظهار داشت: 3 نفر از این 16 مددجوی زندانی آزاد شده زن بودند.
وی ادامه داد: این افراد 14 میلیارد ریال بدهی داشتند که 6 میلیارد ریال گذشت شاکی بوده و مابقی به کمک خیرین و ستاد دیه پرداخت شده است.
مدیرعامل ستاد دیه البرز ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 145 نفر از زندانیان در این استان آزاد شدند که مجموع بدهی آنها 200 میلیارد ریال بوده که 72 میلیارد ریال گذشت شاکی و مابقی به کمک خیرین تامین شده است.
مقدسی گفت: اکنون 360 نفر از زندانیان استان البرز منتظر آزادی نیاز به کمک خیرین دارند که 10 درصد دیه، 30 درصد مهریه و 60 درصد بدهکار مالی هستند که در زندان به سر می‌برند.
مدیرعامل ستاد دیه استان البرز گفت: 67 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای آزادی زندانیان پرداخت می‌شود و خیرین می‌توانند برای آزادی این دسته از افراد تسهیلات را از طریق ستاد دیه دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار