کد خبر: ۱۳۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 16 November 2015
ورزشگاه شریعتی کرج به عنوان پرمخاطب‌ترین فضای ورزشی کرج در حالی پذیرای طیف زیادی از فوتبال دوستان است که این روزها بخشی از آن در اقدامی عجیب و قابل تأمل در تسخیر خودروهای حمل بستنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اهالی فوتبال در کشور وقتی نام ورزشگاه شریعتی کرج را می‌شنوند ناخودآگاه به یاد بازی‌های خاطره انگیر بهمن کرج و ستارگان آن تیم محبوب کرجی در سال های نه چندان دور می‌افتند.

ورزشگاهی که پس از احداث مجموعه ورزشی انقلاب اسلامی و انتقال بازی‌های مهم کشوری به آن کمی به حاشیه رفت با این حال در سال‌های اخیر این ورزشگاه بار اصلی مسابقات لیگ استان البرز و رقابت‌های فوتبال باشگاهی در دسته دوم و سوم کشور را کشیده است.

چمن این ورزشگاه محبوب اما از ۳ سال پیش با تصمیم وقت مدیران ورزش استان البرز مورد تخریب و بازسازی قرار گرفت و پس از کش و قوس های فراوان با اجرای دوباره چمن طبیعی چند هفته‌ای است میزبان دوباره رویدادهای فوتبال شده است.

اما این ورزشگاه در دور جدید فعالیت‌های خود یک میهمان ناخوانده دارد و مدیریت ورزشگاه شریعتی مدت‌هاست بخشی از ضلع شمالی ورزشگاه و منتهی به درب دوم آن را در اختیار خودروهای توزیع و حمل یک برند بستنی قرار داده است.

سال گذشته در یکی از برنامه ورزشی شبکه صدا و سیمای البرز گزارشی از این مجموعه پخش شد و مدیر مجموعه شریعتی در آن گزارش اعلام کرد با توجه به تعطیل بودن مجموعه و عدم برگزاری مسابقات ورزشی در آن به شکل موقت بخشی از ورزشگاه به شرکت توزیع بستنی اجاره داده شده است و به محض افتتاح زمین چمن اصلی و برگزاری مسابقات تخلیه خواهد شد.

اما به نظر می‌رسد متولیان علاقه ای به انجام این کار ندارند و در روزهایی که بار دیگر مسابقات فوتبال در آن رونق گرفته است تمایلی برای دل کندن از این اقدام نامتعارف خود و بیرون کردن این میهمان ناخوانده ندارند.

بازدید میدانی خبرنگار مهر هم موید این موضوع است که تصرف بخشی از ضلع شمالی ورزشگاه توسط این شرکت حمل بستنی موجب شده تردد تماشاگران به سکوها میسر نباشد.

بنابر اعلام هیئت فوتبال استان البرز با آماده شدن امکانات جانبی ورزشگاه شریعتی این فضای ورزشی می‌تواند از این هفته پذیرای میزبان مسابقات لیگ دسته سوم و دوم سه تیم البرزی باشد و سوال اینجاست آیا با وجود این خودروها در تردد تماشاگران اختلالی ایجاد نمی‌شود؟

آیا اجاره دادن بخشی از یک فضای ورزشی دولتی که جنبه استفاده عمومی دارد برای فعالیت های غیر ورزشی امری قانونی و منطبق بر ضوابط محسوب می‌شود.

میزان درآمد حاصله از اجاره دادن بخشی از ورزشگاه شریعتی چه میزان است که باید چهره و نمای دلنشین یک فضای ورزشی را با پارک خودروهای سنگین مخدوش کرد و در استفاده مردم از آن اختلال ایجاد کرد.

اختصاص بخشی از ورزشگاه شریعتی به شرکت توزیع بستنی برای کمک به ورزش استان

برای روشن تر شدن موضوع به سراغ مدیر مجموعه ورزشی دکتر شریعتی کرج می‌رویم؛ حسین زارع در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: اختصاص دادن بخشی از ورزشگاه به شرکت توزیع لبنیات و بستنی مشکلی در خدمات رسانی و تردد تماشاگران ایجاد نمی‌کند.

زارع می‌افزاید: بعید می دانم تعداد تماشگران بازی های فوتبال در این ورزشگاه به اندازه ای باشد که نیاز به سکوهای ضلع شمالی بشود با این حال اگر احساس کنیم خللی در تردد مردم ایجاد می کند اقدام مناسب را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه تا تیرماه سال آینده با این شرکت حمل و نقل قرارداد داریم و نمی‌توانیم آن را لغو کنیم می‌گوید: ما از محل دریافت اجاره بها از این شرکت مجموعه را تعمیر و نگهداری می‌کنیم و اگر اقدامی هم صورت گرفته برای کمک به ورزش بوده است.

زارع در پاسخ به این سوال که به نظر شما حضور خودروهای حمل بستنی و لبنیات در یک مجموعه ورزشی کاری منطقی و عرف محسوب می‌شود، می افزاید: در این خصوص با بررسی همه جوانب اقدام به این کار کردیم و تا کنون هم مشکلی از این بابت ایجاد نشده است.

در پایان باید گفت؛ در حال حاضر حجم بالای خودروها در این ورزشگاه باعث مشکل در تردد شده است و با توجه به اینکه بازی‌های لیگ دو در حال برگزاری است و همزمانی دو بازی با هم حجم بالایی از تماشاگران را به این ورزشگاه می‌کشاند توضیحات مدیریت ورزشگاه شریعتی قانع کننده نیست و به دلیل ابهامات بسیاری که در این موضوع وجود دارد خبرگزاری مهر به عنوان یک رسانه پرسشگر در انتظار پاسخ مسئولان حوزه ورزش استان خواهد ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار