کد خبر: ۱۵۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷ 03 January 2016

دبیر ستاد اقامه نماز استان البرز با تأکید بر اهمیت نماز و ایجاد نمازخانه در مدارس از برگزاری نخستین اجلاس نماز در این استان خبر داد و گفت: 11 نمازخانه بین راهی در محورهای مواصلاتی البرز فعال است.

خبرگزاری فارس: برگزاری نخستین اجلاس نماز در استان البرز/ 11 نمازخانه بین راهی در محورهای مواصلاتی البرز فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام سیداکبر موسوی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه نخستین اجلاس استانی نماز در استان البرز برگزار می‌شود افزود: براساس تمهیدات اندیشیده شده این اجلاس 16 دی با حضور مسئولان کشوری و استانی در البرز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام داد توسعه و ترویج فرهنگ نماز در بین قشرهای مختلف است.

این مسئول با تأکید بر ایجاد نمازخانه در مدارس، شهرک‌ها، مسکن مهر و ... افزود: هم‌اکنون 11 نمازخانه و مسجد بین راهی در محورهای مواصلاتی استان البرز وجود دارد و این استان تنها استانی است که در تمام محورهایش نمازخانه وجود دارد.

موسوی خاطرنشان کرد: در این راستا تنها مسیری که راه‌های استان البرز فاقد مسجد است، محور ورودی طالقان از زیاران تا شهر طالقان است که مسجدی در آنها نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به گردشگری بودن این منطقه لازم است تا تدابیر لازم برای احداث نماز خانه یا مسجد در این محور نیز اندیشیده شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان البرز گفت: سال‌های گذشته یک اجلاس سراسری نماز در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شد که امسال نیز این اجلاس سراسری در استان قزوین با حضور رئیس جمهور و پیام مقام معظم رهبری اوایل بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری اجلاس نماز در استان البرز برای نخستین‌بار اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید در تمام مدارس، شهرک‌های بدون مسجد، کارخانه‌ها و ... نمازخانه ایجاد شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان البرز در ادامه سخنان خود به برنامه‌های جنبی این اجلاس اشاره کرد و گفت: در این اجلاس از برترین‌های جشنواره مقاله‌نویسی نماز در مدارس نیز تجلیل می‌شود.

به گفته وی راه‌اندازی مجمع خیرین نمازخانه‌ساز استان نیز از دیگر برنامه‌های این اجلاس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار