کد خبر: ۱۹۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱ 11 March 2016

هشتمین نشست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز که با حضور مسئولان کشوری و استاندار البرز برگزار شد، راه اندازی مجموعه فرهنگی ، رفاهی و آموزشی در اراضی و فضاهای موجود دانشگاه آزاد طالقان البرز به تصویب رسید.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی البرز،محمد کمایی مدیرکل املاک و مستغلات دانشگاه

آزاد اسلامی دراین نشست گفت: اراضی این مجموعه 7.5 هکتار است که بخشی از ساختمان های آن نیمه کاره مانده است .

وی بیان داشت: با امکان سنجی کارشناسانه، امکان جذب سرمایه گذار خارج از دانشگاه آزاد برای ایجاد امکانات فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و اداری در این مجموعه وجود دارد.

کمایی از نکات مهم کارشناسی شده در این طرح را بخش های علمی و اقامتی بیان کرد و گفت: وجود ظرفیت هایی از قبیل وجود گسل طالقان برای تورهای گردشگری و محققان زلزله و سازه، دیواره فنی و تخصصی سنگ نوردی علم کوه، سد مخزنی طالقان، نیروگاه بی نظیر برق طالقان، انرژی و زمین گرمایی موجود در محل دارای قابلیت های فراوانی برای بهره برداری علمی و فرهنگی است.

وی بیان داشت: در استان البرز چهار مرکز و واحد دانشگاه آزاد با بیش از 100 هکتار زمین وجود دارد که 55 درصد املاک آنها سند دار شده اند که برای اخذ اسناد سایر اراضی می بایست اقدامات جدی صورت گیرد

در نشست هیأت امنای دانشگاه های آزاد اسلامی استان البرز عنوان شد که مجموعه آموزشی، فرهنگی و رفاهی طالقان با نام شهید عراقی در اختیار استادان، محققان، اردوهای دانشجویی ، ورزشی و آموزش های تخصصی ضمن خدمت واحد های دانشگاهی کشور قرار خواهد گرفت.

همچنین سید حمید طهایی استاندار البرز در این نشست از اقدامات صورت گرفته در بخش آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز قدردانی کرد و گفت: باید از این ظرفیت علمی به خوبی استفاده شود.

دکتر عباسی فرد مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در این نشست بر حفظ کاربری مراکز آموزشی کشور تاکید کردو گفت: ساختار آموزشی دانشگاه آزاد طالقان باید مستقل از عملکردهای فرهنگی، رفاهی و پژوهشی حفظ شود.

وی همچنین بر لزوم دقت نظر در آمار ارائه شده از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: از اصلی ترین مطالبات دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان بودن شرکت ها به معنای واقعی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اظهار داشت: در البرز 10 دانشگاه اصلی و سه زیرمجموعه دانشگاهی وجود دارد که دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز هم اکنون با 36 هزار دانشجو حدود 33 درصد جمعیت دانشجویی استان را به خود اختصاص داده است.

دکتر بهروز میرزا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به عنوان بزرگترین دانشگاه استان نابرد و گفت: در سال 93 با اعلام پایگاه جهان اسلام جایگاه دوم کشور را بعد از واحد علوم و تحقیقات تهران به خود اختصاص داده است.

میرزا در این گزارش به پیشرفت ها و دستاوردهای علمی، پژوهشی و آموزشی واحدهای دانشگاهی در استان البرز از قبیل کسب رتبه دوم علمی در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بر اساسارزیابی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC ، برگزیده شدن برخی از اساتید این دانشگاه به عنوان پژوهشگران برتر در کشور، تبدیل مجله ریاضی واحد کرج به ISI و انعقاد قراردادهای برون دانشگاهی با مراکز تجاری و صنعتی اشاره کرد.

وی بیان داشت:برگزاری مطلوب و شایسته همزمان دو جشنواره ملی اختراعات دانشگاه آزاد اسلامی و جشنواره رویش بنیادهای نخبگان استان های البرز و تهران به میزبانی واحد کرج با حضور بیش از 400 نخبه و مخترع کشور، تجلیل بیش از 600 دانشجوی شاهد و ایثارگر دانشگاه های استان البرز، برگزاری جشن ازدواج بیش از 200 زوج دانشجویی در واحد کرج از دیگر اقدامات سال 94 دانشگاه آزاد البرز است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: تاکنون 110 هزار نفر از واحدهای مختلف این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که از این تعداد 102 هزار نفر از واحد کرج می باشند.

وی با اشاره به خروج تدریجی اعضای هیأت علمی حق التدریس از واحدهای دانشگاهی این استان و جایگزینی آنان با اعضای هیأت علمی تمام وقت افزود: در سال 94 در واحد کرج بیش از 80 نفر هیأت علمی جذب شده اند و در سال آتی نیز بیش از 100 نفر در این استان جذب هیأت علمی جدید خواهیم داشت که واحد هشتگرد نیز تقاضای خوبی در جذب هیأت علمی ارائه کرده است.

وی با اشاره به طرح های تجاری سازی شده در واحد کرج در سال 94 اعلام کرد زمین دو هکتاری برای شهرک شفا - شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است که کلنگ زنی آن در سال آینده صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد البرز گفت: با راه اندازی فن بازار در واحد کرج، محصولات تجاری شده به علاقه مندان عرضه می شود که تاکنون سه محصول تجاری شده شامل دستگاه جوش زیر آب و دستگاه آزمون غیر مخرب و محصول غذ ایی عسل در این فن بازر ثبت شده است.

وی برنامه های سال آتی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز را شامل انعقاد قراردادهای برون سازمانی برای توسعه صنعتی طرح های پژوهشی، ایجاد قطب علمی رشته زبان و ادبیات فارسی در استان البرز، برگزاری همایش چهره های ماندگار علمی و ادبی در واحد کرج را به منظور رای گیری اعضا بیان کرد.

آیت الله محسن کازرونی عضو مجلس خبرگان رهبری و منتخب مردم البرز در این مجلس در سخنانی گفت: حاصل بحث هایی که در دانشگاه با نسل جوان و دانشجوی جامعه مطرح شد فضایی همراه با منطق و آرامش ، و نتیجه آن ، حضور چشمگیر مردم در انتخابات استان البرز بود.

دکتر محقق چهره ماندگار ادبیات فارسی کشور در این نشست اظهار کرد که علم آموزی در دانشگاه می بایست توام با برنامه های جانبی آموزشی جدید و متنوع باشد به طوری که با روش های علمی روز جهان نیز آشنا شوند که در این زمینه می توان از تجارب کشورهایی مانند ژاپن و سایرکشورهای موفق استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار