کد خبر: ۲۵۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 28 June 2016


استاندار البرز گفت: موقعیت جغرافیایی این استان به صورتی است که احتمال وقوع 21 حادثه طبیعی و خطر در آن وجود دارد.

سیدحمید طهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: کارشناسان 31 حادثه طبیعی و بلایای غیرمترقبه که احتمال وقوع آنها در ایران وجود دارد را پیش‌بینی و هشدارهای لازم را برای جلوگیری از وقوع این حوادث مطرح کرده‌اند.

وی افزود: وقوع 21 مورد از این حوادث در استان البرز پیش‌بینی می‌شود و اگر برای جلوگیری از وقوع حوادثی مانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی‌های بزرگ در مراتع و اراضی ملی و باغات، رانش زمین، گرد و خاک و ورود ریزگردها و سقوط بهمن پیش‌بینی‌ها و تدابیر لازم صورت نگیرد، نمی‌توان انتظار کاهش خسارات در زمان وقوع این حوادث را داشت.

عالی‌ترین نماینده دولت در استان البرز تصریح کرد: به عنوان نمونه یکی از اصلی‌ترین محورهای برون‌شهری کشور که محور کرج – چالوس است، در این استان قرار دارد که کل مسیر آن در محدوده کوهستانی و سردسیر واقع شده است.

طهایی گفت: وقوع سیل رودخانه کرج در حاشیه جاده چالوس و سقوط بهمن و ریزش کوه از جمله مهمترین خطراتی است که مردم و مسافران را در این محور تهدید می‌کند.

وی بیان داشت: باید دستگاه‌های اجرایی با همکاری مدیریت بحران استان البرز، برنامه جامع برای پیشگیری و جلوگیری از وقوع حوادث طبیعی و بلایای غیرمترقبه و کاهش خسارات در زمان وقوع داشته باشند.

استاندار البرز گفت: وقتی می‌توانیم با اصلاح ساخت و سازها در حاشیه رودخانه‌ها و پیش‌بینی بارش‌های شدید و وقوع سیل، جلوی خساراتی مانند سیل سیجان را بگیریم، نباید هیچگونه غفلتی در این زمینه داشته باشیم.

طهایی متذکر شد: شاید نتوان پیش‌بینی دقیقی از زمان وقوع زلزله داشت، اما وقتی که شهرستانی دو میلیون نفری کرج دارای دو گسل زلزله است، باید تمهیدات لازم برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و بناها را در اولویت قرار داد تا در صورت وقوع زلزله جلوی افزایش خسارات جانی و مالی را گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: تحقق این مهم نیازمند همکاری و تعامل ویژه دستگاه‌های مختلف و اجرای سیاست‌های کلان مدیریت بحران است و امیدواریم دستگاه‌های اجرایی و مدیران در استان البرز به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار