کد خبر: ۲۶۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 14 July 2016


مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز گفت: رشد مهاجرت به این استان نگران‌کننده بوده و موجب کمبود امکانات و نقص در خدمات‌رسانی به شهروندان شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حمیدرضا عسگری‌مورودی امشب طی سخنانی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان البرز که با حضور سیدحمید طهایی عالی‌ترین نماینده دولت در این استان برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد رشد مهاجرت به استان البرز و به ویژه شهرستان کرج بودیم.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه مهاجرت‌ها بدون برنامه و بدون کار کارشناسی انجام می‌شود، مشکلات بسیاری را برای استان البرز ایجاد کرده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز افزود: شهرستانی که تا دو دهه قبل حدود دویست هزار نفر جمعیت داشت، امروزه بالغ بر سه میلیون نفر جمعیت دارد و طبیعی است که امکانات برای خدمات‌رسانی به شهروندان کاهش می‌یابد.

عسگری‌موردی گفت: به طور قطع رشد مهاجرت به استان البرز نگران کننده است و اگر برنامه‌ریزی صحیحی در این حوزه نداشته باشیم، با آسیب‌های بیشتری روبه‌رو می‌شویم.

وی بیان داشت: یکی از این آسیب‌ها افزایش سکونتگاه‌های حاشیه‌ای در استان البرز است به صورتی که در حال حاضر سه سکونتگاه حاشیه‌ای و غیر مجاز مصوب در استان البرز داریم و 28 سکونتگاه حاشیه‌ای نیز در شهرستان‌های مختلف البرز شناسایی شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز افزود: متاسفانه مردم در این مناطق با کمترین امکانات و خدمات‌رسانی اندک و عدم دسترسی به امکانات بهداشتی، آموزشی و فرهنگی زندگی می‌کنند.

عسگری‌موردی اظهار داشت: به عنوان نمونه در حال حاضر سرانه فضاهای ورزشی در استان البرز حدود 37 سانتی‌متر مربع بوده و این سرانه در برخی از مناطق به ویژه مناطق محروم و کم‌برخوردار صفر است.

بر اساس این گزارش، در بخش دیگری از نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان البرز امیر عرفاتی مدیرکل ورزش و جوانان این استان نیز به ارائه گزارشی در خصوص نیازهای جوانان البرز پرداخت.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات جوانان استان البرز کمبود امکانات ورزشی و فرهنگی و آموزشی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز تصریح کرد: در حال حاضر در مناطق محروم استان، امکانات و فضای ورزشی بسیار اندکی داریم و لازم است طرح‌هایی با هدف افزایش محیط‌های ورزشی در مناطق محروم اجرا شود.

عفراتی گفت: اگر برای جوانان ساکن مناطق محروم امکانات فرهنگی و ورزشی و آموزشی فراهم نکنیم، آنها به دام آسیب‌های اجتماعی متعددی می‌افتد و در نهایت هزینه آن بر دوش کشور و استان البرز سنگینی خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار