کد خبر: ۲۷۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 15 August 2016


استاندار البرز بر فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای توسط جوانان تأکید کرد و خواستار به روز شدن مهارت‌های فنی و حرفه‌ای شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ سید حمید طهایی صبح امروز در جمع مدیران فنی و حرفه‌ای استان البرز با بیان اینکه یکی از مهمترین راهکارهای توسعه کار و اشتغال برای جوانان فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است افزود: این مهارت‌ها در صورت به روز شدن بیشتر می‌تواند در بین جوانان کاربردی شود.

وی ادامه داد: داشتن مهارت برای افراد جویای کار یک مزیت است لذا سازمان فنی و حرفه‌ای در استان البرز باید اقدامات لازم برای جدب بیشتر جوانان را به منظور فراگیری رشته‌های مختلف انجام دهد.

استاندار البرز با تأکید بر اینکه تلاش برای توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای در این استان خاطرنشان کرد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌ها فاقد مهارت‌های لازم برای حضور در محیط کار هستند لذا این افراد می‌توانند با گذراندن رشته‌های فنی و حرفه‌ای منطبق با رشته تحصیلی خود بهتر و راحت‌تر وارد بازار کار شوند.

طهایی یکی از مهمترین راهکارهایی که می‌تواند ما را در کاهش بیکاری کمک کند را آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و بیان داشت: امروز جایگاه فنی و حرفه‌ای و اهدافش بسیار روشن‌تر از گذشته است و خانواده‌ها بهتر به اقدامات، ‌اهداف و برنامه‌های این سازمان آشنا هستند لذا می‌توانند با تشویق نوجوانان و جوانان خود آنان را در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای شرکت داده تا آینده کاری آنان بهتر تضمین شود.

استاندار البرز در ادامه سخنان خود خواستار تعامل بیشتر مرکز فنی و حرفه‌ای با واحدهای صنعتی شد و بیان داشت: این تعاملات می‌تواند در برگزاری دوره‌های تخصصی – مهارتی تأثیر بسیاری را داشته باشد.

وی بیان داشت: در این راستا شرکت کنندگان در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای بهتر با محیط کار آشنا شده و با حضور در واحدهای صنعتی می‌توانند در نزدیک محیط کار را نیز لمس کنند.

طهایی با تأکید بر به روز شدن مهارت‌های فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: اطلاع‌رسانی دقیق از رشته‌های فنی و حرفه‌ای و بازار کار یکی از مهمترین وظایف این سازمان فنی و حرفه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا متقاضیان فراگیری رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای باید مطلع باشند که بعد از فراگیری رشته بازار کار آن چگونه خواهد بود.

استاندار البرز با اعلام اینکه تجربه و مهارت حرف اول را در اشتغال پایدار می‌زند، بیان داشت: حضور در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای علاوه بر ارتقای مهارت‌ها می‌تواند زمینه شکوفایی افراد را نیز به نوعی ایجاد کرده و فرصت‌های شغلی مناسبی را برای افراد ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار