کد خبر: ۲۸۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 21 August 2016


استاندار البرز گفت: دولت تدبیر و امید در طول سه سال گذشته یک هزار و 131 کلاس درس در این استان ساخته است.

سید حمید طهایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این اقدام بی نظیر دولت برغم مشکلات خاص مالی که با آن روبرو بوده، قابل تحسین است.

وی اظهار کرد: توجه دولت تدبیر و امید به امور مختلف آموزش و پرورش نسبت به سال های گذشته به این مجموعه باعث تولید اندیشه و خلاقیت پروری در عرصه های علمی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی، ابتکارات و نوآوری خاص بوده است.

وی با اشاره به کسب رتبه های برتر دانش آموزان و فرهنگیان این استان در مسابقات جهانی و کشوری، خاطرنشان کرد:با حمایت ویژه دولت تدبیر و امید شاهد رشد شاخص های مهم آموزشی - تربیتی در مدارس کشور هستیم که این مهم در کسب رتبه های علمی ، ورزشی و ... در نظام تعلیم و تربیت کشور محسوس است.

استاندار البرز گفت: با همت دولت 200 کلاس درس جدید نیز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید به فضای آموزشی این استان اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه رشد جمعیت دانش آموزی در البرز بالای 3 درصد است، یادآور شد: برای کاهش تراکم دانش آموزی در کلاس های درس این استان به ویژه در مناطق مهاجر پذیر و پر جمعیت نیاز به کمک خیرین و سرعت بخشی به عملیات ساخت و آماده سازی مدارس در حال ساخت از سوی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس هستیم.

طهایی گفت: 51 درصد مدارس این استان دوشیفته هستند که این آمار بالا حکایت از مهمترین مشکل استان در بخش فضای آموزشی مناسب دارد.

وی در ادامه به امکانات محدود این استان در حوزه فعالیت های آموزش و پرورش پرداخت و بیان کرد: به رغم همه کمبودها و مشکلات کارنامه آموزش و پرورش البرز درخشان است که دانش آموزان و معلمان ان در عرصه های مختلف برای ایران اسلامی همانند کیمیا علیزاده در المپیک ریو افتخار آفرینی می کند.

استاندار البرز گفت: تلاش معلمان در مدارس این استان موجب شده که دانش آموزان در سال تحصیلی 95-94 توفیقات بسیاری را در عرصه های مختلف کسب کنند.

البرز 430 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار