کد خبر: ۲۸۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸ 22 August 2016


استاندار البرز از افتتاح 317 پروژه عمرانی طی هفته دولت در البرز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، در آستانه فرا رسیدن هفته دولت سیدحمید طهایی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به پرسش‌های آنها پاسخ داد.

در این نشست فتح‌الله حقیقی معاون سیاسی، عبادالله کامکار معاون برنامه‌ریزی، مهدی اصل‌زعین معاون مدیرکل روابط عمومی استانداری البرز و مشاوران استاندار نیز حضور داشتند.

عالی‌ترین نماینده دولت در استان البرز در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: هفته دولت یادآور تلاش‌ها و زحمات دولت در راستای خدمات‌رسانی به مردم است که مزین به نام شهدای بزرگوار دولت شده است.

طهایی افزود: براساس روال سال‌های گذشته در هفته دولت مدیران ارشد دولت، استانداران، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی به مناطق مختلف کشور سفر کرده و با افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های مختلف عملکرد یک ساله خود را به شهروندان ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: امسال نیز به همراه مدیران کل و مدیران ارشد استان و معاونان استانداری به شهرستان‌های مختلف سفر می‌کنیم و ضمن دیدار با مردم، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همچنین بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان‌ها برای رفع نقاط ضعف و مشکلات دستورات لازم صادر خواهد شد.

استاندار البرز متذکر شد: امسال برای اولین بار در نظر داریم تا به جای سفر به شهرستان‌ها در بخش‌ها و روستاها حضور یافته و بیش از گذشته با مردم ارتباط نزدیک داشته باشیم.

طهایی در ادامه اظهار داشت: همچنین در این هفته 317 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 25 هزار میلیارد ریال در استان البرز افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که این میزان از نظر اعتبار نسبت به سال گذشته 319 درصد افزایش دارد.

وی تصریح کرد: با افتتاح این پروژه‌ها 3039 نفر اشتغالزایی جدید در استان ایجاد می‌شود که بخشی از پروژه‌ها دولتی بوده و بخشی از طرح‌های تولیدی نیز توسط بخش خصوصی و با مشارکت بانک‌ها تکمیل شده است.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: درآمدهای نفتی دولت به کمتر از 10 سال اخیر کاهش یافته و این در حالی است که با تلاش های دولت تدبیر و امید برای نخستین‌بار شاهد مثبت شدن تراز مالی کشور بودیم و برای نخستین‌بار میزان صادرات کالا نسبت به واردات افزایش دارد که این دستاورد بزرگی برای ایران اسلامی است.

طهایی گفت: امیدوارم سختی‌هایی که مردم در دوران تحریم و همچنین شرایط حاضر تحمل کرده و می‌کنند به زودی آثار خوب خود را نشان داده و مسائل اقتصادی و معیشتی مردم رو به بهبود برود.

وی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت در استان البرز را جذب سرمایه‌گذاری خارجی توصیف کرد و گفت:‌ استان البرز رتبه دوم کشور را از لحاظ جذب سرمایه‌گذاری به خود اختصاص داده است و در دوران دولت تدبیر و امید بالغ بر 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب کردیم که از این میزان 400 میلیون دلار مربوط به سال‌های 94 و 95 است.

استاندار البرز بیان داشت: این در حالی است که ما برای سرمایه‌گذاری شرط می‌گذاریم که مهم‌ترین شروط ما ورود صنایع همراه با تکنولوژی، تولید محصولات صادرات‌محور، حفظ محیط زیست و مصرف کم آب است.

طهایی از حضور شرکت‌های ایرلندی، ترکیه‌ایی و روسی در استان البرز برای سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت:‌ از جمله مهم‌ترین صنایعی که در استان البرز وارد شده‌اند احداث کارخانه تولید داروی انسولین است که این کارخانه برای نخستین‌بار در خاورمیانه اقدام به تهیه و تولید تمام مراحل داروی انسولین را انجام می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز گفت: انتظار داریم که همه بخش‌ها از جمله اقشار مختلف جامعه، احزاب و گروه‌ها، رسانه‌ها و مدیران دستگاه‌های مرتبط در این زمینه مشارکت فعال داشته باشند تا شاهد برگزاری انتخاباتی بی‌نظیر، مشارکتی و قانونمند باشیم.

استاندار البرز در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در رابطه با موضوع قطار شهری کرج نیز گفت: پیمانکار قبلی که شرکت سابیر بود براساس قرارداد اولیه که قراردادی دائمی نبود کار را شروع کرد و با وجود اینکه یک بار قیمت‌ها اصلاح شده بود باز هم از نظر اقتصادی ادامه کار در این پروژه برای آنها به‌صرفه نبود.

طهایی افزود: براساس توافقات انجام شده 50 درصد اعتبار این پروژه از سوی دولت و 50 درصد از سوی شهرداری تأمین می‌شد که از ابتدای کار تا به امروز دولت سهم خود را پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: شهرداری کرج در نظر داشت 50 درصد سهم خود را به صورت زمین به پیمانکار پرداخت کند و همین موضوع عامل اختلاف بود و حتی کار را به تعطیلی کشاند. در نهایت در هفته‌های اخیر به این جمع‌بندی رسیدیم که با پیمانکار قبلی خداحافظی کرده و مجدداً با برگزاری مناقصه‌ای جدید پیمانکار جدیدی به کار گرفته شود.

استاندار البرز در پایان گفت: امیدواریم موضوع قطار شهری که باید در سال 94 خط اول آن افتتاح می‌شد به سرانجام رسیده و مشکلات مردم کرج برطرف گردد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار