کد خبر: ۲۹۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 10 September 2016


استاندار البرز گفت: اوج محرومیت‌های البرز در سرشماری مهر تا آبان اثبات می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز سید حمید طهایی پیرامون طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن اجرای این ماراتن آماری ملی را مسئله مهم و اساسی در استان اعلام کرد و اظهار داشت: بخش قابل توجهی از اقدامات انجام شده در استان تازه تأسیسی همانند البرز، جمع‌آوری آمار و اطلاعات مورد نیاز جمعیتی این استان برای برنامه‌ریزی‌های آینده بوده است.

وی با تأکید بر اینکه دستیابی به آمار جمعیتی استان یکی از معیارهای مناسب برای سنجش وضعیت البرز است، تصریح کرد: باید اطلاعات ابتدایی وجود داشته باشد تا بتوانیم افق آتی را در مسیر توسعه متوازن ترسیم کنیم.

طهایی فرایند اجرای سرشماری را دارای هزینه سنگین و مستلزم به کارگیری تعداد بسیار زیادی نیرو دانست و گفت: اهتمام سازمان مدیریت برنامه و بودجه و دولت این است که آمارهای صحیح و درست در اختیار داشته باشد کما اینکه بدون دستیابی به آمار درست نتایج مورد نظر به دست نخواهد آمد.

استاندار البرز تصریح کرد: بسیاری از محرومیت‌های استان البرز را می‌توان در سرشماری مهر تا آبان 95 احصا کرد و در تطابق با وضعیت سایر استان‌ها نسبت به بهبود شرایط اقدام عملیاتی نمود چرا که اطلاعات آماری درست و صحیح است که وضعیت این استان را مشخص می‌کند.

به گفته وی برای نخستین بار در تاریخ کشور طرح ملی سرشماری الکترونیکی از سوم مهر ماه لغایت 24 مهر ماه و در مرحله دوم از 25 مهر لغایت 25 آبان ماه با مراجعه آمارگیران انجام خواهد رسید.

سرشماری عمومی نفوس و مسکن هر پنج سال در کشور برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار