استاندار البرز گفت: کویرهایی که در این استان وجود خود بنوعی منشاء گرد و غبار بخشی از پایتخت شده است و این امر خود لزوم اجرای طرح های بیابان زدایی را می‌طلبد.
کد خبر: ۲۹۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 18 September 2016
سیدحمیدطهائی روز یکشنبه در نشستی که با حضور رئیس سازمان جنگل ها و مسئولان استانی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: عمده مراکز کویری استان در منطقه اشتهاد و نظر آباد واقع شده است و اجرای تفاهم نامه کویر زدایی و مقابله با ریزگردهای این استان در مجاورت پایتخت کمک ویژه ای به کاهش این وضعیت خواهد داشت.
طهائی همچنین با اشاره به تردد مسافران از مسیرها مواصلاتی استان برای خدمات رسانی همانند مکان استراحت، سرویس بهداشتی، خدمات بهداشتی درمانی و امکانات گرمایشی، اختصاص زمین برای ایجاد مراکز خدمات رسانی در حاشیه جاده های استان را ضروری دانست و گفت: در برخی مقاطع حجم تردد از جاده های این استان بنحوی است که در تعطیلات شاهد ترددهای 7 میلیونی و فراتر از آن هستیم.
استاندار البرز به سیل سیجان سال گذشته نیز اشاره و خاطرنشان کرد: استان برای بازسازی وهمچنین اجرای طرح های ابخیزداری بودجه های مناسبی را اختصاص داد ولی برای جلوگیری از تکرار همچون حوادثی می طلبد تا بودجه های ملی برای طرح های ابخیزداری استان اختصاص یابد.
طهایی تخصیص این بودجه از محل اعتبارات دامنه ی جنوبی البرز  را به لحاظ قرار گیری این استان در این محدوده پیشنهاد داد.
نماینده عالی دولت در استان ضمن اشاره به لزوم توسعه طرح جنگل کاری اراضی و دامنه های استان گفت:اجرای طرح 600 هکتاری نمونه ای از اقداماتی است که در این استان انجام شده و نیازمند توسعه بیشتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار