کد خبر: ۲۹۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 21 September 2016


استاندار البرز گفت: پیروزی ایران در جنگ تحمیلی حاصل تلاش و رشاد‌ت‌های همه گروه‌های مردمی بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، سید حمید طهایی صبح امروز(31شهریور)، در مراسم رژه نیروهای مسلح در کرج اظهار کرد: در زمان جنگ ملت ایران در مقابل هجمه‌های رژیم بعثی ایستادگی کرد تا ذره‌ای از خاک وطن به دست متجاوزان نیفتد .

وی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی 36 کشور درمقابل ایران جنگیدند و می‌خواستند با سلطه به کشور آزادی، استقلال و امنیت مردم را بگیرند.

طهایی خاطرنشان کرد: وقتی که رهبر کبیر انقلاب از مردم خواست در مقابل رژیم بعثی مقاومت کنند،کوچک و بزرگ با دست خالی به مساجد رفتند تا به جبهه‌های جنگ اعزام شوند.

وی افزود: دردوران دفاع مقدس رزمندگان ایثار و ازخودگذشتگی خود را به اثبات رساندند و نشان دادند برای حفظ امنیت کشورحاضرند از جان خود نیز بگذرند.

این مسئول توضیح داد: رزمندگان در مقابل دشمن جانانه دفاع کرده و دین خود را به نظام و انقلاب ادا کردند.

استاندار البرز ابرازکرد: درپیروزی ایران در جنگ تحمیلی همه ملت ایران اعم از مردم عادی، نیروهای سپاه ، ارتش ،بسیج و ... نقش داشتند.

طهایی توضیح داد: مردم درهشت سال دفاع مقدس با تبعیت از بیانات و فرموده‌های معمار کبیر انقلاب حقانیت خود را به اثبات رساندند.

وی اضافه کرد: بعد از اتمام جنگ به همه دنیا ثابت شدکه ملت ایران آغاز کننده جنگ نبودند و صرفا برای حفظ خاک، ناموس و جان خود درمقابل دشمن بعثی ایستادگی کردند.

استاندار البرز با تاکید بر ضرورت حفظ نام و یادشهدا گفت: امروز حفظ نام ویاد شهدای بزرگی مانند شهید باکری، شهید فهمیده ، بابایی و ... وظیفه‌ای همگانی است و به دستگاه خاصی مربوط نمی‌شود.

طهایی تصریح کرد: شهادت طلبی رزمندگانی که با نثار خون خود مانع از سلطه دشمن به خاک و ناموس کشور شدند ارزشی فاخر برای ملت ایران محسوب می‌شود.

وی درادامه با اشاره به این که دوران جهاد و جنگ به پایان نرسیده گفت: دردوران دفاع مقدس رزمندگان با اسلحه و مهمات در مقابل دشمن ایستادند و امروز باید در عرصه‌ای دیگر ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: هرچند امروز دوران جنگ سخت و فیزیکی به اتمام رسیده ولی جهاد در حوزه اقتصاد ، فرهنگ و ... ادامه دارد.

وی اظهار کرد: امروزملت ایران باید با حفظ روحیه برای ارتقای وضعیت اقتصادی کشور تلاش کنند و با روحیه جهادی مشکلات را از میان بردارند.

این مسئول گفت: دوران جهاد به پایان نرسیده و فقط جهت وشیوه آن تغییر کرده است به همین دلیل مردم باید تلاش کنند که از این جهاد نیز سربلند بیرون بیایند.

وی در پایان گفت: بدون شک رسیدن به مرحله خودکفایی اقتصادی، توسعه فرهنگی و اتکا به داشته‌های خود از شاخصه‌های پیروزی در جهاد امروز محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار