کد خبر: ۳۰۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 22 September 2016


استاندار البرز گفت: فضاهای آموزشی موجود در البرز پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید حمید طهایی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز افزود: با توجه به رشد جمعیت دانش‌آموزی در استان البرز باید زیرساخت‌های آموزشی نیز در این استان با رشد مواجه شود.

وی ادامه داد: در این راستا یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در استان البرز به ویژه در مناطق کم‌برخوردار انجام دهیم توسعه کلاس‌های درس و ساخت مدارس است.

استاندار البرز با اشاره به اینکه هم‌اکنون فضاهای آموزشی در این استان متناسب با جمعیت دانش‌آموزی نیست، افزود: در این راستا بسیاری از مدارس این استان به صورت دو شیفت اداره می‌شود که باید با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم به سمت توسعه مدارس در این استان پیش برویم.

طهایی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه البته اداره‌کل آموزش و پرورش البرز با توجه به تمام کمبودها توانسته اقدامات شایسته‌ای را در این زمینه اجرایی کند، خاطرنشان کرد: با توجه به تمام مشکلات و کمبودها در زمینه فضاهای آموزشی اما توانسته‌ایم نیازها در بخش آموزشی را رفع کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نقش آموزش و پرورش برای همگان مشخص است، گفت: توسعه خدمات در آموزش و پرورش و رفع کمبودها می‌تواند تحولات اساسی را در نظام آموزشی ایجاد کرده و آینده‌سازان این کشور را به رشد و توسعه بیشتر برساند.

این مسؤول در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه در استان البرز بیش از 427 هزار دانش‌آموز داریم، افزود: رشد جمعیت دانش‌آموزی در این استان می‌طلبد تا طرح‌های آموزشی و توسعه فضاهای آموزشی را در اولویت قرار دهیم.

طهایی با بیان اینکه رشد جمعیت این استان بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: همین امر سبب شده است که استان البرز در بخش فضاهای آموزشی نسبت به استان‌های دیگر عقب بماند و با کمبود مواجه شود.

وی از مسؤولان خواست تا تدابیر و برنامه‌ریزی‌های اساسی را برای تأمین فضاهای آموزشی در این استان انجام دهند و با اختصاص بودجه مناسب زمینه توسعه این فضاها را در البرز فراهم کنند.

به گفته استاندار البرز از زمان فعالیت دولت یازدهم تاکنون بیش از 100 واحد آموزشی در استان البرز به بهره‌برداری رسیده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار