کد خبر: ۳۱۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 10 October 2016

 

رئیس پلیس راه استان البرز از آغاز اجرای طرح ویژه‌ای در این استان به مناسبت مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) خبر داد.

 

رضا اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) بسیاری از شهروندان برای برگزاری مراسم‌های سوگواری و آئین‌های عزاداری این روزهای عزیز و حزن‌انگیز، به زادگاه‌های خود مراجعه می‌کنند.

 

وی افزود: امسال روزهای تعطیلات تاسوعا و عاشورا مصادف با روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و پیش از فرارسیدن تعطیلات آخر هفته شده است و به همین دلیل خانواده‌های بیشتری از صبح امروز اقدام به مسافرت کرده‌اند.

 

رئیس پلیس راه استان البرز تصریح کرد: از شامگاه یکشنبه ماموران پلیس راه مستقر در محورهای برون‌شهری استان البرز گزارش دادند که حجم تردد خودروها از استان‌های تهران و البرز به سمت استان‌های شمالی، شمال غربی و غربی کشور افزایش یافته است.

 

اکبری گفت: باید توجه داشته باشیم که امامزاده محمد (ص) در حاشیه آزادراه کرج – قزوین قرار داشته و در روزهای تاسوعا و عاشورا این مکان مقدس و متبرک، پذیرای خیل زیادی از عزاداران حسینی (ع) است.

 

وی بیان داشت: از سوی دیگر چند امامزاده در روستاهای حاشیه جاده چالوس قرار دارد و بسیاری از مردم بومی استان البرز در روزهای تاسوعا و عاشورا برای برپایی آئین‌های عزاداری به این امامزاده‌ها مراجعه می‌کنند.

 

رئیس پلیس راه استان البرز افزود: بنابراین لازم بود که پلیس راه تمهیدات ویژه‌ای برای کنترل محورهای برون‌شهری انجام دهد که به همین دلیل طرحی را در دستور کار قرار داده و از صبح روز دوشنبه اجرای آن به صورت سراسری در البرز آغاز شده است.

 

اکبری گفت: برای اجرای طرح فوق تمام ماموران ما در آماده‌باش کامل قرار داشته و هم اکنون بیش از یکصد تیم ثابت و سیار پلیس راه در محورهای برون‌شهری به ویژه آزادراه‌های تهران – کرج، کرج – قزوین و جاده چالوس مستقر شده‌اند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای بازگشت مسافران نیز تمهیداتی اندیشیده شده است، گفت: با توجه به اینکه اکثر مسافران در روز جمعه به استان‌های تهران و البرز باز می‌گردند، برای روز جمعه به طور قطع محدودیت‌های ترافیکی در اکثر محورهای استان به ویژه جاده چالوس اعمال می‌شود.

 

رئیس پلیس راه استان البرز در پایان از مسافران خواست تا اگر کار ضروری ندارند، بازگشت خود را از روز جمعه به روزهای شنبه و یکشنبه موکول کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار