کد خبر: ۳۱۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 16 October 2016


استاندار البرز بر ضرورت حمایت از معتادان بهبودیافته تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید حمید طهایی ظهر امروز در نشست شورای مواد مخدر استان البرز با بیان اینکه باید بسترهای لازم را برای بازگرداندن معتادان به اجتماع فراهم کنیم افزود: در این راستا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما اشتغال این افراد بعد از بهبود است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر از این افراد حمایت لازم نشود ممکن است دوباره به گذشته برگردند، تأکید کرد: در این راستا مسؤولان باید چاره‌ای اساسی را در این زمینه بیندیشند.

استاندار البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ارائه مهارت‌های لازم به معتادان بهبودیافته یکی از راهکارهای اساسی برای عدم بازگشت آنها به اعتیاد است، افزود: ایجاد اشتغال برای این افراد باید به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات و اولویت‌ها باشد.

طهایی با اشاره به اینکه ارگان‌هایی مانند شهرداری می‌توانند در زمینه فراهم کردن مکانی برای ایجاد اشتغال برای معتادان بهبودیافته اقدامات لازم را انجام دهند، خاطرنشان کرد: در این راستا مقرر شده که شهرداری کرج با تخصیص زمینی این بستر را برای ایجاد واحدهای تولیدی و اشتغال‌زا ویژه معتادان فراهم کند.

وی بر حرفه‌آموزی به معتادان بهبودیافته تأکید کرد و بیان داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای استان البرز در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد و ارائه آموزش‌ها به معتادان بهبودیافته را با جدیت بیشتری دنبال کند.

استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای کاهش و از بین بردن معضل اعتیاد،‌ خاطرنشان کرد: آگاهی رساندن به جوانان و نوجوانان و ارائه آموزش نه به فرزندانمان از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند در کاهش معضل اعتیاد تأثیرگذار باشد.

وی بر نقش فرهنگ‌سازی‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی در استان البرز تأکید کرد و گفت: فرهنگ‌سازی‌ها‌ و اجرای برنامه‌های فرهنگی نقش بسیار سازنده‌ای را در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

استاندار البرز با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های استان در زمینه توسعه امور فرهنگی استفاده کرد، افزود:‌ استان البرز در زمینه فعالیت‌های فرهنگی دارای ظرفیت‌های بسیاری است که می‌توانیم با سرمایه‌گذاری و شناسایی این ظرفیت‌ها به سمت توسعه امور فرهنگی در این استان شویم.

طهایی ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را مهم خواند و گفت: نباید اجازه دهیم که فرهنگ غلط غرب بر جوانان ما چیره شود، بنابراین باید از با برنامه‌ریزی‌ها و استفاده از نخبگان امور فرهنگی را در استان با توسعه همراه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار