کد خبر: ۳۱۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 16 October 2016


استاندار البرز گفت: اولویت خدمات‌رسانی‌ها در این استان باید با شهرستان‌های کم‌برخوردار باشد.

سیدحمید طهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان تازه تأسیس البرز برای رشد و توسعه نیازمند توجه از سوی مسؤولان است لذا لازم است تا مدیران دستگاه‌های اجرایی به این مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: برای تحقق اهداف مورد نظر باید اولویت خود را به شهرستان‌های کم‌برخوردار قرار دهیم چرا که برخی از شهرستان‌ها در این استان از کمترین امکانات برخوردار هستند و لازم است تا با توجه بیشتر به آنها و راه‌اندازی خدمات عمرانی باید مسیر توسعه و پیشرفت را به درستی طی کنیم.

استاندار البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه شهرستان فردیس یکی از شهرستان‌های محروم استان البرز است، خاطرنشان کرد: این شهرستان برای رسیدن به رشد و توسعه بیشتر نیازمند اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی است لذا باید با برنامه‌ریزی مسیر توسعه در این شهرستان را فراهم کنیم.

طهایی با اعلام اینکه فردیس از لحاظ بسیاری از امکانات از جمله آموزشی، ‌درمانی و خدماتی با کمبودهایی مواجه است، افزود: نبود یک بیمارستان در این شهرستان مردم را در فردیس با مشکلات بسیاری مواجه کرده است به گونه‌ای که مردم برای دریافت خدمات بیمارستانی مجبور هستند به شهرستان‌های اطراف و یا تهران مراجعه کنند.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های خیران برای ایجاد مراکز درمانی و آموزشی در این شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد، بیان داشت: در این راستا باید تلاش شود تا خدمات عمرانی و خدماتی به صورت ویژه در این شهرستان ایجاد شود.

استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه ظرفیت‌های استان البرز برای رشد و توسعه بسیار بالا است، افزود: متأسفانه کمبود زیرساخت‌ها در این استان سبب شده است که نتوانیم به رشد و توسعه دلخواه برسیم.

طهایی گفت: ظرفیت‌های گردشگری، وجود صنایع، ظرفیت‌های بالای کشاورزی و وجود مراکز علمی و تحقیقاتی می‌تواند به عنوان مهمترین عوامل در توسعه این استان محسوب شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه استان البرز با داشتن جاده چالوس خاطرنشان کرد: وجود این جاده زیبا به عنوان مرکز گردشگری همیشه مورد توجه گردشگران و مسافران بوده است اما نبود زیرساخت‌های گردشگری از جمله مراکز خدماتی و هتل سبب شده است که استان البرز تنها محلی برای گذر مسافران و گردشگران محسوب شود.

استاندار البرز فراهم کردن بسترهای گردشگری را در این استان مهم ارزیابی کرد و گفت: با فراهم کردن این بسترها علاوه بر جذب گردشگر می‌توانیم به سمت توسعه اقتصادی و در نهایت توسعه استان پیش برویم.

طهایی در ادامه به دیگر ظرفیت‌های این استان و وجود صنایع در البرز اشاره کرد و بیان داشت: حمایت از این صنایع و احیای صنایع نیمه تعطیل و تعطیل نیز باید به صورت دقیق در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم به اقتصاد مقاومتی و اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی همچنین با اشاره به وجود قطب‌های علمی و مراکز تحقیقاتی در این استان گفت: از این ظرفیت نیز می‌توانیم در مسیر توسعه علمی استان استفاده کرده و به سمت توسعه و پیشرفت بیشتر حرکت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار