کد خبر: ۴۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸ 15 June 2015
مدیرعامل فرودگاه آزادی شهرستان نظرآباد استان البرز از وجود زیر ساخت های لازم برای اجرای طرح اورژانس هوایی دراین فرودگاه خبر داد.

عبدالله یونسی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که با توجه به وضعیت خاص جغرافیایی، جمعیتی وجاده ای استان البرز، این فرودگاه بسترمناسب برای فعال کردن اورژانس هوایی با هدف امداد رسانی سریع به حادثه دیدگان و انتقال مصدومان به مراکز بیمارستانی را دارد.

وی اظهارکرد: عملیاتی کردن این طرح مهم و ضروری درالبرز نیازمند همکاری وزارت بهداشت، درمان وآموزش علوم پزشکی است که درصورت تمایل این وزارتخانه طرح اورژانس هوایی به سرعت در فرودگاه آزادی نظرآباد به اجرا درمی آید.

مدیرعامل فرودگاه آزادی نظرآباد به وضعیتنیروی متخصص این فرودگاه اشاره کرد وگفت: دراین فرودگاه تعدادی از خلبانان مجرب کشور حضوردارند که در بخش خدمات اورژانس هوایی می توانند تاثیر گذار باشند.

یونسی، استفاده از ظرفیت این فرودگاه برای امداد هوایی را در خدمات دهی سریع به مصدومان و پیشگیری از مرگ و میر حادثه دیدگان ضروری دانست.

وی ازمسوولان استانی و کشوری خواست با توجه تردد زیاد در جاده های استان البرزو بالابودن میزان حوادث، برای راه اندازی اورژانس هوایی دراین فرودگاه همکاری کنند.

یونسی گفت: فرودگاه آزادی تنها فرودگاه آموزشی بخش خصوصی کشور است که سال گذشته موفق به اجرای طرح کویرگردی با هدف توسعه صنعت گردشگری هوایی درایران شد.

وی در ادامه به آموزش سالانه حداقل 200 نفردر زمینه فنون تخصصی و مهارت پرواز با هواپیماهای فوق سبک درفرودگاه آزادی نظرآباد اشاره کرد وافزود: علاقه مندان به پرواز دوره های آموزشی تخصصی را زیر نظر خلبانان زن و مرد فرا می گیرند و پس ازگذراندن آزمون های تئوری و عملی موفق به کسب گواهینامه پرواز می شوند.

مدیرعامل فرودگاه آزادی خاطر نشان کرد: دراین فرودگاه 50 فروند هواپیمای فوق سبک آموزشی برای آموزش مهارت تخصصی خلبانی وجود دارد.

فرودگاه آزادی واقع در جنوب نظرآباد استان البرز از سال 85 فعالیت آموزشی خود را با هدف گسترش صنعت هوانوردی درکشورآغاز کرده است.

شهرستان نظرآباد با 150 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار