کد خبر: ۴۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۷ 16 June 2015
رئیس شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز از نظارت جدی بر کیفیت بذور گواهی شده خبرداد.
علی اکبر ندرلو درگفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تعهد سال گذشته استان تامین هزار و 450 تن کود ازته، پنج هزار تن کود فسفاته و هزار و 117 تن کود پتاسه بود که بخش زیادی از این تعهد اجرایی شد.
وی افزود: درسالی که گذشت هفت هزار و 600 تن کود ازته، هزارو 600 تن کود فسفاته و 259 تن کود پتاسه جذب و ذخیره‌سازی شده است.
ندرلو خاطرنشان کرد: خوشبختانه درحال حاضر هیچ مشکلی در خصوص تامین کود مورد نیاز کشاورزان استان نداریم و وضعیت ذخایر کودی بخش کشاورزی مناسب است.
وی با اشاره به تعهد استان در خصوص ذخیره بذور از جمله گندم و جو گفت: امسال تعهد استان ذخیره 450 تن گندم و 250 تن جو است که با پیش بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد بیش از تعهد بتوانیم این بذور را ذخیره سازی کنیم.
ندرلو با بیان این‌که نظارت جدی دراستان البرز دربحث کیفیت نهاده صورت می‌گیرد، توضیح داد: نظارت بر کیفیت بذور گواهی شده، پرورشی، مادری و بذری با همکاری موسسه اصلاح بذر و نهال صورت می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: کشاورزان البرزی از کیفیت و سلامت بذوری که  خریداری می‌کنند اطمینان داشته باشند چون تمامی این بذور به خصوص گواهی شده از کیفیت بالایی برخوردارهستند.
این مسئول در پایان گفت: با پیش بینی‌های انجام شده امسال هیچ مشکلی در تامین و ذخیره نهاده‌های کشاورزی نخواهیم داشت.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار